Flippo765 schreef:Ik gebruikte hem nog tot een aantal maanden terug, kan inderdaad geen verbinding meer krijgen.
Deze problemen komen vaak doordat Ziggo de router reset of het IP adres wijzigt.
Ik heb er nog niet veel naar gekeken omdat ook ik druk ben met werk en opleiding, dit is ook de reden dat ik (als een van de weinige) nog de WebApp draai. Domoticz opzetten heb ik nog geen tijd voor genomen maar staat wel in de planning.
Nadeel van Domoticz tov de Nodo Webapp is dat er veel mensen gebruik van maken en daardoor lucratief om in te breken als hacker. Dat houdt me nog wel een beetje tegen.
Er was een probleem met expired certificates, zou nu moeten zijn opgelost. Maar ik wil nog benadrukken dat de support op de webapps (zowel de oude als nieuwe) niet verder gaat dan dit.
Opzetten van Domoticz is niet zo moeilijk. Je draait hem gewoon lokaal dus alleen jij maakt gebruik ervan.
Ikzelf ben begonnen met een Windows versie op een Eee-box. Draaide wel goed, maar ik ben later toch overgestapt op een Raspberry-Pi. Die draait onder een Linux-versie, dus is voor een oude Windows-rot even wennen. Maar het is heel goed te doen. Er zijn goede stap-voor-stap beschrijvingen. Inmiddels heb ik op die R-Pi ook een privé VPN server staan.
Als je eraan begint en je wilt een R-pi kopen: zorg dat je een versie 3 hebt (is veel sneller). Qua kosten valt het mee: pakweg 40 euro voor de R-Pi. Een voeding heb je misschien nog wel liggen. Een stevige USB voeding volstaat.
Meer kosten zijn er niet, behalve dan optioneel een kastje.
Kijk even rond op het net,de Nodo shop heeft ook het één en ander.