nodo-domotica.nl

nieuwe webapp: slim indicators zetten

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

nieuwe webapp: slim indicators zetten

Berichtdoor bldewit » 02 okt 2015, 19:22

Hallo allemaal,

Ik wil in de nieuwe webapp de "lampjes" bij een paar devices slim omschakelen. Ik heb 3 rolluiken met ieder een eigen device in de webapp. Daarnaast heb ik een device "alle rolluiken" dat op alledrie de rolluiken is ingeprogrammeerd. Daarmee heeft ieder rolluik dus 2 codes waarop hij reageert: Een eigen code (200-202) en een gezamenlijke (210).
In de nieuwe webapp dacht ik een optie te vinden om de 3 "lampjes" van de rolluiken correct op te laten lichten als ik op de knop "alle rolluiken" druk:

Bij de indicator van ieder rolluik als Event (trigger dus)
NewKAKUSend *, on

Bij Compare
[par1]=200 ; [par1]=210
(Newkaku 200 is de code voor het rolluik, 210 voor alledrie de rolluiken)

Daarmee zou het volgens de syntax moeten werken (althans als ik het goed heb begrepen), maar dat doet het niet.

Iemand enig idee of ik iets verkeerd doe of hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Bart
bldewit
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 04 apr 2014, 09:51

Re: nieuwe webapp: slim indicators zetten

Berichtdoor bldewit » 09 okt 2015, 14:10

Een stapje verder gekomen, maar nu een nieuw probleem.

Volgens de toelichting moeten ALLE vergelijkingen WAAR zijn om de indicator te zetten. Daarom de vergelijking aangepast naar:

[par1] >= 200 ; [par1] != 201 ; [par1] != 202 ; [par1] <= 210

Zoals gezegd heb ik 200, 201 en 202 in gebruik en 210 voor alledrie de rolluiken. Deze regel moet dus reageren als de code tussen 200 en 210 ligt, maar NIET 201 of 202 is. Daarmee zou hij dus moeten reageren op 200 en 210.

Dit leek te werken en heb ik dus naar alledrie de indicatoren (of eigenlijk 6, 3x aan en 3x uit) overgezet. De grap is nu dat ze alledrie op alle 4 de codes reageren.......!

Ik krijg een vermoeden dat de seperators bij de vergelijkingen niet goed werken. In de huidige opzet betekent dat nl. dat ze alleen reageren op [par1] >= 200, en die is in al die gevallen waar.

Kan iemand van het ontwikkelteam nagaan of daar wellicht een probleem zit (of me uitleggen welke stomme fout ik maak :o )?
Met vriendelijke groet,
Bart
bldewit
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 04 apr 2014, 09:51


Keer terug naar Nodo WebApp

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron