nodo-domotica.nl

Watch this space

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

Re: Watch this space

Berichtdoor bertb » 27 feb 2015, 18:57

bunny007 schreef:Misschien wel handig om even het probleem te isoleren, even voor de test terug naar R744 (na backup), om even te kijken of je probleem misschien door de versie komt,..zou kunnen.

Ik was ook nog vergeten te vermelden dat je PortInput 6637 en SettingsSave moest doen, maar aan de hand van je test en info had je dat al door. Dat je geen bestanden kan zien of commando's kan geven, status, etc, betekend simpelweg dat de Webapp niet bij de nodo kan komen.

Stuur s.v.p. nog even de info van het commando "status" en "status HTTPHost", nadat je de hele procedure opnieuw hebt gedaan, "reset" commando op de nodo, opnieuw koppelen, misschien valt er nog iets op.

Update : Probeer anders eens poort 6639, oplossing van TeamKleijn (viewtopic.php?f=36&t=2399)

6639 werkte niet voor 779, maar wel voor 744. Ook 6637 werkt met 744. Met andere woorden, ergens na 744 zijn de releases weer uit elkaar gegroeid.
Ik was met een aantal plugins aan het experimenteren in 749 en nu wel toe aan spelen met ESP8266. Ik ga nog kijken of 765 met de nieuwe Webapp wil samenwerken.
Lastig al die keuzes :lol:

Bedankt voor de hulp!
Nodo Mega 2560 R619 met breadboard, Nodo Uno met breadboard
Tiny Kaku met breadboard, DS18B20, AlectoV1, DHT11
bertb

Berichtdoor Anton » 28 feb 2015, 09:47

bunny007 schreef:
svdstoep schreef:@bunny007

Bedankt voor de uitleg! Ik heb het nu inderdaad werkend, maar is het bijvoorbeeld ook mogelijk om in de indicator meerdere waarden te laten zien. Ik heb bijvoorbeeld 2 temperatuur sensors en wil beide waarden in de regel

Ik had al geprobeerd
Indicator Text: Temperatuur in de kast [Par2], in de vloeistof [Par3]

Maar dit werkt helaas niet, en meerdere indicators aanmaken onder hetzelfde object lijkt ook geen oplossing omdat hij dan alleen de laatst aangemaakt indicator laat zien.

update : even getest maar het onderstaande werkt (nog) niet ;) Wat nu dus wel erg handig is,
is dat je nu meerdere indicators kan maken voor een object.

---
Hehe,..ik weet het verder ook niet maar dit zou kunnen werken, kun je even proberen;
Event : Variable *,*
Indicator text: Buiten [Par2] °C Binnen [Par3] °C Huiskamer [Par4] °C Slaapkamer [Par5] °C
En even opnieuw meten
---

N.a.v. van bovenstaande: in welke situaties worden de [PAR] waardes 3 t/m 5 gevuld?
Kan ik die bvb zelf vullen dmv een optelling?
De reden is dat ik bij een indicator graag de daily total zou willen zien.
Of zijn er andere mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt !
Anton

Berichtdoor bunny007 » 28 feb 2015, 10:50

N.a.v. van bovenstaande: in welke situaties worden de [PAR] waardes 3 t/m 5 gevuld?

Alvast bedankt !

Dit was helaas enkel giswerk van mij, even nog de documentatie afwachten denk ik, of even uittesten ;)

Je kunt zoiezo wel een total indicator krijgen d.m.v. een variable op de nodo zoals het bovenstaande deurbel voorbeeld (pag2)

EventlistWrite; WiredIn 3,On; VariableInc 15,1
EventlistWrite; Time 00:00; VariableSet 15,0
R744, Mega, LAN, Nodoshield v1.2, 1xDHT22, 5xDS18B20, 5x8ch relay, 40/8p PCF8574, 5xKAKU, 4x2262, RFID
R744, Mega, LAN, 2xDS18B20, 2x8ch relay, 16/8p PCF8574, 2xHC-SR501
R818, MiniPro, 433RF, 2xMG995 Servo
Orange PI PC (€15) - Lubuntu 14.04 - Domoticz
bunny007

Berichtdoor bunny007 » 01 maart 2015, 18:31

Anton schreef:
Anton schreef:Het item "rounds" bij een indicator object heeft bij mij geen effect op het uiteindelijk getoonde getal. De waarde van een DS18B20 blijft ongewijzigd met 3 cijfers achter de komma getoond, ongeacht of ik hier een 1 of een 2 invul.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Dit kun je oplossen met d.m.v. van de formule in te vullen met [Par2] en de Indicator text met de [Formula] zie onderstaand voorbeeld;

Add > custom
Object description: Buiten Temp
Icon: None (of Thermometer)
Select type: Value
Select groups: Buiten / Temperaturen / View Desktop / Waardes
Save

Add/Edit object items > Add
Select type: indicator
Description: Buiten
Select indicator placeholder: Main Object
Indicator icon: Thermometer
Event from Unit: 10
Event: Variable 4,*
Formula: [Par2]
Round: 2
Indicator text: Buiten [Formula] °C
Save

Ref : https://code.google.com/p/arduino-nodo/ ... ail?id=895
R744, Mega, LAN, Nodoshield v1.2, 1xDHT22, 5xDS18B20, 5x8ch relay, 40/8p PCF8574, 5xKAKU, 4x2262, RFID
R744, Mega, LAN, 2xDS18B20, 2x8ch relay, 16/8p PCF8574, 2xHC-SR501
R818, MiniPro, 433RF, 2xMG995 Servo
Orange PI PC (€15) - Lubuntu 14.04 - Domoticz
bunny007

Berichtdoor Anton » 01 maart 2015, 22:21

bunny007 schreef:
Anton schreef:
Anton schreef:Het item "rounds" bij een indicator object heeft bij mij geen effect op het uiteindelijk getoonde getal. De waarde van een DS18B20 blijft ongewijzigd met 3 cijfers achter de komma getoond, ongeacht of ik hier een 1 of een 2 invul.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Dit kun je oplossen met d.m.v. van de formule in te vullen met [Par2] en de Indicator text met de [Formula] zie onderstaand voorbeeld;

Add > custom
Object description: Buiten Temp
Icon: None (of Thermometer)
Select type: Value
Select groups: Buiten / Temperaturen / View Desktop / Waardes
Save

Add/Edit object items > Add
Select type: indicator
Description: Buiten
Select indicator placeholder: Main Object
Indicator icon: Thermometer
Event from Unit: 10
Event: Variable 4,*
Formula: [Par2]
Round: 2
Indicator text: Buiten [Formula] °C
Save

Ref : https://code.google.com/p/arduino-nodo/ ... ail?id=895

Bunny, dank je wel.
Probleem is inderdaad nu opgelost.
Anton

Berichtdoor Anton » 02 maart 2015, 07:50

bunny007 schreef:

Alvast bedankt !

Dit was helaas enkel giswerk van mij, even nog de documentatie afwachten denk ik, of even uittesten ;)

Je kunt zoiezo wel een total indicator krijgen d.m.v. een variable op de nodo zoals het bovenstaande deurbel voorbeeld (pag2)

EventlistWrite; WiredIn 3,On; VariableInc 15,1
EventlistWrite; Time 00:00; VariableSet 15,0

Bunny: Bedankt voor je suggestie.
Ik heb hiervoor nu een plugin aan de praat die 2 variabelen bij elkaar optelt, dit resultaat stuur ik nu naar de Webapp en wordt als daily total getoond. Dit werkt, maar het zou mooier zijn als dit binnen de webapp zelf mogelijk was.
Anton

Berichtdoor Markie » 11 maart 2015, 12:45

Paul schreef:Binnenkort: Nieuwe WebApp komt voor bėtagebruik beschikbaar.

Eén dezer dagen zullen we jullie informeren over de nieuwe WebApp.

Wordt vervolgd... :roll:

Paul ,

een vraagje in jouw voorbeeld hierboven zie ik dat jij een Device tap hebt aangemaakt met daar in een indicator , en wat line teksten en diversen knoppen .
ziet er toppie uit overigens alleen wat ik nu mis is dat ik ook een line graph kan toevoegen dit kan wel als ik in plaats van device value kies alleen dan kan je weer geen knoppen toevoegen is dit nog aan te passen in de nieuwe webapp ?

Afbeelding

Mark
Laatst bijgewerkt door Markie op 13 maart 2015, 06:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Arduino Ethernet W5100-netwerk shield
Arduino Mega 2560 ATmega2560-16AU
Nodo Ethernetshield
Software Nodo Mega SWACNC-MEGA-R739
4 x Slave Small SWACNC-SMALL-R739
Lichtslave,Weerstationslave,Meterkastslave,ketelslave.
Gebruikers-avatar
Markie

Berichtdoor DrEnergy » 11 maart 2015, 18:40

Ik heb een vraagje over de nieuwe webapp, ik ben al een heel eind maar probeer nu door middel van de Ping plugin aan te geven of er iemand thuis is.

Variable 9 krijgt een waarde van 1 als mijn telefoon te pingen is. Dit werkt perfect, als ik via de webapp de status bekijk van de variabele zie ik inderdaad dat variable 9 een 1 bevat.

Alleen er komt geen event voorbij vanuit de ping plugin. Dus in de webapp veranderd er niks.

Ik wil dus dat er in de webapp staat als variable 9,0 is "Niemand thuis", als variable 9,1 is "iemand thuis"

Ik heb nu een indicator aangemaakt, geprobeerd als value en als state. Maar wat ik ook probeer hij veranderd niet. Als ik via putty het commando variableset 9,1 geef, dan veranderd het wel direct.

Wie kan mij helpen?
DrEnergy

Berichtdoor aron » 11 maart 2015, 20:05

DrEnergy schreef:Ik heb een vraagje over de nieuwe webapp, ik ben al een heel eind maar probeer nu door middel van de Ping plugin aan te geven of er iemand thuis is.

Variable 9 krijgt een waarde van 1 als mijn telefoon te pingen is. Dit werkt perfect, als ik via de webapp de status bekijk van de variabele zie ik inderdaad dat variable 9 een 1 bevat.

Alleen er komt geen event voorbij vanuit de ping plugin. Dus in de webapp veranderd er niks.

Ik wil dus dat er in de webapp staat als variable 9,0 is "Niemand thuis", als variable 9,1 is "iemand thuis"

Ik heb nu een indicator aangemaakt, geprobeerd als value en als state. Maar wat ik ook probeer hij veranderd niet. Als ik via putty het commando variableset 9,1 geef, dan veranderd het wel direct.

Wie kan mij helpen?

hoi DrEnergy,

stuur je de variable wel door in je eventlist?
Timer 4; VariableSend 9,HTTP
aron

Berichtdoor DrEnergy » 11 maart 2015, 22:25

hoi DrEnergy,

stuur je de variable wel door in je eventlist?
Timer 4; VariableSend 9,HTTP

Hi!

Nee, dat deed ik niet. Nu wel en werkt perfect!

Dankjewel
DrEnergy

VorigeVolgende

Keer terug naar Nodo WebApp