nodo-domotica.nl

webapp configuration failed

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

webapp configuration failed

Berichtdoor DMeekelenkamp » 02 mei 2014, 20:51

Hallo,

Ben bezig om bij mijn ouders thuis een nodo te installeren.
heb alle bekende stappen uitgevoerd:
poort 6636 opengezet in de router
ip adres statisch gezet.
als ik in de web browser balk invoer: http://84.xx.xxx.xxxx:6636/?event=status
krijg ik netjes de verbinding met de nodo. Kan dingen aanpassen en krijg data terug.
Alleen als ik in de webapp de configuratie uitvoer gaat het mis, en geeft deze aan configuration failed.
Iemand een idee wat er mis gaat? nieuwe sd card, reset gedaan bij de nodo unitnummer veranderd
poort op 8080 gezet ipv 80. Ik kom er niet uit, graag hulp.

Edit.. Denk dat ik weet wat het probleem is.
Heb bij de port forwarding het externe ip adres ingetypt wat ik zag bij whatsmyip. Volgens mij moet dit leeg gelaten worden of 00.00.00.00 zijn. Ubee modem (heb zelf een linksys) Morgen even proberen.

groeten Dennis
DMeekelenkamp
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 20 dec 2013, 19:25

Re: webapp configuration failed

Berichtdoor manjh » 03 mei 2014, 11:42

Het externe IP adres is alleen nodig in de WebApp.
Port Forwarding is wel belangrijk. In de router geef je daarmee aan wat hij moet doen met een binnenkomend bericht.
Daarom moet je de Nodo een statisch IP adres toekennen, en dat adres in port forwarding invullen.
De router weet dan dat hij het binnenkomend bericht moet doorzetten naar de Nodo.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: webapp configuration failed

Berichtdoor DMeekelenkamp » 03 mei 2014, 18:35

Gelukt!
Het bleek dat ik bij de port forwarding alleen het statische ip adres moest ingeven. 192.168.1.xx
En niet forwarden naar het externe ip adres 84.xx.xxx.xxxx. Als je dat doet kun je namelijk wel in je nodo kijken als je http:// 84.xx.xxx.xxxx:6636?event=status intypt. Maar via de webapp kun je de nodo dan niet benaderen. Zo weer wat geleerd.

Groeten
DMeekelenkamp
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 20 dec 2013, 19:25


Keer terug naar Nodo WebApp

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron