nodo-domotica.nl

Graag even wat opstarthulp

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

Graag even wat opstarthulp

Berichtdoor bertb » 16 sep 2013, 20:35

Hallo,

Ik ben heel erg nieuw in deze materie, maar ben behoorlijk impressed door wat ik zie.
Er zijn wat zaken die ik nog niet snap en waarover ik op het forum na twee dagen zoeken nog niets kan vinden. Ik hoop dat jullie kunnen helpen?
Ik gebruik nu een mega 2560 met een ethernetshield.

1, ik heb de lokale webapp geinstalleerd op een RPI, zoals beschreven door Willem. Dat liep als een trein, maar connecten met de 3.6 beta release van de arduino software werkt niet. Later lees ik dat er webapp issues match issues zijn. Dus ik probeer een oudere release arduino software. De 3.4.9. Maar die geeft met Webapp dezelfde problemen. Bij het koppelen zegt ie dat er geen SD in zit. Volgens wat ik lees zou het echter wel moeten werken. Doe ik iets fout?

2. Ik probeer nu de webapp in de wiki, maar wat ik ook probeer, elke login failed. Ook terwijl ik iedere keer een nieuw password vraag. Kan ik deze webapp wel met mijn nodo koppelen?

Alvast bedankt en veel succes met het goede werk. Als dit goed gaat werken voor mij, gaat dit de kern worden van mijn domotica systeem.

Groeten,
Bert
Nodo Mega 2560 R619 met breadboard, Nodo Uno met breadboard
Tiny Kaku met breadboard, DS18B20, AlectoV1, DHT11
bertb
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 14 sep 2013, 14:00
Woonplaats: Amsterdam

Re: Graag even wat opstarthulp

Berichtdoor bertb » 19 sep 2013, 10:28

Kan iemand alsjeblieft even naar mijn vragen kijken?
Ik kan nog steeds niet inloggen in de webapp in de wiki. Dat is toch de centrale server?
Ik krijg op verzoek wel steeds een nieuw password in de mail, maar inloggen faild telkens.

Ik heb de huidige lokale webapp op een raspberry gezet, a la het recept van willem.
Lijkt goed te werken, maar connecteerd niet met de beta 3.6 Nodo. Dit wordt ook her en der geschreven.
Helaas, als ik de 3.4.9 (ik kan alleen maar een beta hiervan vinden) installeer op mijn arduino mega, dan connect die op niet met de webapp. De melding is steeds dat hij zich afvraagt of er wel een sd kaart in zit.

Zijn er hints, tips waar ik wat mee kan?

De telnet en de seriele interface werken wel. Ik kan lampen e.d. aan en uit zetten.

Groet,

Bert
Nodo Mega 2560 R619 met breadboard, Nodo Uno met breadboard
Tiny Kaku met breadboard, DS18B20, AlectoV1, DHT11
bertb
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 14 sep 2013, 14:00
Woonplaats: Amsterdam

Re: Graag even wat opstarthulp

Berichtdoor bryan241 » 19 sep 2013, 11:17

De versie die je gebruikt op je nodo is ook nog te 'nieuw'.
Gebruik versie SWACNC-MEGA-R491 Nodo V3.0.1 als je de webserver lokaal wilt draaien.

Helaas zijn de updates voor de webapp maar zeer sporadisch en de laatste versie werkt alleen nog met de 'oude' code.
bryan241
 
Berichten: 172
Geregistreerd: 07 jan 2012, 14:14

Re: Graag even wat opstarthulp

Berichtdoor bertb » 19 sep 2013, 21:44

Hartelijk dank. Dit werkt prima.

Groet,
Bert
Nodo Mega 2560 R619 met breadboard, Nodo Uno met breadboard
Tiny Kaku met breadboard, DS18B20, AlectoV1, DHT11
bertb
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 14 sep 2013, 14:00
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Nodo WebApp

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron