nodo-domotica.nl

Waardes weggooien uit WebApp

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

Waardes weggooien uit WebApp

Berichtdoor Sjoerdp » 27 aug 2013, 08:29

Is het mogelijk om de waardes in de WebApp aan te passen? Af en toe heb ik een aantal foutieve meetwaardes waardoor de schaal van de WebApp automatisch aangepast wordt en ik vervolgens de "reëele" waardes niet meer kan zien.

Is het mogelijk om deze foutieve waardes op één of andere manier met de hand te verwijderen of aan te passen? Of om de CSV te downloaden, aan te passen en weer te uploaden?

Een andere oplossing zou zijn om het mogelijk te maken om in de grafiek te "zoomen". Dus dat je zelf de schaal aan kunt passen zodat de foutieve waardes welliswaar van de schaal afvallen, maar de overige waardes wel gewoon goed te zien blijven op de "juiste" schaal. Voor mijn 500Wp zonnepanelen bijvoorbeeld tussen de 0 en 500W voor actueel verbruik en tussen de 0 en 4kWh voor de dagteller.
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: Waardes weggooien uit WebApp

Berichtdoor tazitiz » 23 sep 2013, 13:06

ik kan wel een php pagina in elkaar frutselen die je de mogelijkheid geeft om waardes die groter zijn dan bijvoorbeeld 50 graden celcius automatisch te verwijderen.

heb je wat meer gegevens hiervoor? welke pagina, welke sensor, etc
tazitiz
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 28 aug 2013, 11:33

Re: Waardes weggooien uit WebApp

Berichtdoor Sjoerdp » 23 sep 2013, 13:35

In mijn geval gaat het om een energiemeter met een S0 uitgang. Die zou energieopwek van mijn twee zonnepanelen op de schuur moeten meten. Waardes tussen 0 en 500W (of voor de zekerheid 600W).
Die S0 poort heb ik met een weerstandje naar de GND geloof ik gekoppeld aan mijn Nodo in plaats van de IR ontvanger. En zou dus een puls moeten geven bij elke Wh. Soms mis ik wat pulsen (want totaalstand is lager dan stand die ik zelf af lees) en soms heb ik een storingspuls. Bijvoorbeeld als ik mijn KAKU gestuurd rolluik open doe, zie ik some een hele rare piek van bijvoorbeeld 15.000W. Blijkbaar heeft hij dan even wat storing opgepikt en zo twee pulsen heel snel achter elkaar gezien, waardoor er een veel te groot verbruik heb. Aangezien de grafiek vanzelf schaalt, zie je vervolgens de rest niet meer dan een bijna vlakke lijn ergens dicht bij 0 :-) Dus òf de hoge waardes wegfilteren, of gewoon de grafiek handmatig kunnen instellen op een maximum van 600W zou heel handig zijn (en dus niet automatisch schalen).
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20


Keer terug naar Nodo WebApp

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten

cron