nodo-domotica.nl

Nodo webapp op bestaande Apache server

Post hier vragen en ervaringen die betrekking hebben op het gebruik en configuratie van de WebApp

Nodo webapp op bestaande Apache server

Berichtdoor Annie » 23 jun 2013, 10:31

Hallo beste mensen;

Zit momenteel te wachten op de uitlevering van de nieuwe Nodo-spullen. Vervelend voor iedereen die ellende met de productie, bewonder jullie inventiviteit!

Nu wil ik alvast wat voorbereidend werk doen, en dat is het voorbereiden van mijn server. Ik wil graag de Nodowebapp hierop draaien. Het is een Win7 machine met Apache, MySQL en PHPMyadmin die reeds een aantal jaren draait. Nu heb ik het Nodoweb .zip pakketje gedownload vanuit Martin zijn dropbox. Hoe nu verder? Ik heb op mijn server uiteraard een map .htdocs, wat kopieer ik daar nu naartoe? Ik dacht in mijn map .htdocs een submap "nodoweb" te maken waarin ik alles dat zich nu in de map "htdocs" van het pakketje bevindt naartoe kopieer.

Wat doe ik met de overige mappen Eventghost, perl, security waar parkeer ik die? Heb nog geen Perl op mijn server geïnstalleerd. Kan ik de MySQL database uit het pakketje importeren in MySQL en hoe doe ik dat? Kan iemand hier wat hulp bieden? Het mag duidelijk zijn dat ik geen programmeur ben :? Misschien moet ik het anders doen en de sourcecode naar mijn server kopiëren ik weet het niet.

Groetjes, André
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: Nodo webapp op bestaande Apache server

Berichtdoor Annie » 23 jun 2013, 20:53

Hoi Dylantje;

Heb het verhaal gevonden, ga het proberen te vertalen naar de Win omgeving. Ik laat het hier weten als het vlot ging of als ik ergens tegenaan ben gebotst onderweg :?
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: Nodo webapp op bestaande Apache server

Berichtdoor gijs » 24 jun 2013, 10:35

Ik had het in no time (een beetje) draaien op de RaspberryPI.
Met Apache 2 en PHP 5 en MySQL (laatst beschikbare op de Pi).
Is allemaal redelijk vanilla. Meeste werk was het eruit editen van een aantal harde referenties naar de publieke website.
Er staat ergens een verslag van het werkend maken op de Pi. Dat geeft redelijk aan wat er moet gebeuren.

Toen kwam het echte werk. De in de repository gepubliceerde code is van december 2012 en nog niet aangepast voor de nieuwe Nodo release 530 (die nu ook weer van GA naar beta is gegaan geloof ik). De publieke site werkt wel met 530 voorzover ik heb kunnen nagaan, maar die code is nog niet vrijgegeven.
Ben toen zelf aan het aanpassen gegaan voor de set-up. Maar koste me teveel tijd en zou me van het main code pad afbrengen, dus ik ben ermee gestopt en heb verzoek gedaan om de code te publiceren. Dat was 1,5 maand geleden. Ik weet niet wanneer de publicatie komt.
Groet, Gijs
gijs
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 09 mei 2013, 20:42

Re: Nodo webapp op bestaande Apache server

Berichtdoor Annie » 25 jun 2013, 06:06

Hoi Gijs;

Zie nu pas je berichtje, gisteravond bezig geweest om de webapp aan de hand van het Rpi verhaal draaiend te krijgen op mijn server. Dat is uiteindelijk gelukt, al heeft mijn zoon er wel mee geholpen. Ik zat even met de MySQL command prompt opdrachten, wist niet hoe dat in Windows moet. Hoop wel dat het werkt met de Nodo, eerlijk gezegd is de webapp voor mij de belangrijkste reden om een Nodo te gaan bouwen. Een tijdelijk alternatief kan dan zijn om de publieke site te gebruiken, maar liefst alles hier lokaal natuurlijk. Hoop dat de nieuwe sourcecode inderdaad online wordt gezet. Nou ja, we zien het wel, hoop dat de hardware ook gauw beschikbaar komt!

Groetjes, André
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: Nodo webapp op bestaande Apache server

Berichtdoor Annie » 24 jul 2013, 14:45

Vandaag de SVN-browser maar weer eens gestart, maar helaas is rev 530 daar nog steeds niet te vinden. Zou iemand misschien kans zien om het zaakje online te zetten? Dan kunnen we er weer mee aan de slag! Met die warmte in de tuin zitten is ook niet alles zeg maar :geek:
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: Nodo webapp op bestaande Apache server

Berichtdoor manjh » 27 jul 2013, 20:49

Nieuwe versie komt wel, maar door omstandigheden heeft de auteur geen tijd.
Ook de hard gecodeerde adressen gaan eruit.
Maar wanneer... we houden het in het oog.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39


Keer terug naar Nodo WebApp

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron