nodo-domotica.nl

Nodo Alarminstallatie

Hier kun je discussieren over hoe je je Nodo inzet voor taken in en rondom je woning of waar dan ook. Leuke tips, deel ze dan hier.

Re: Nodo Alarminstallatie

Berichtdoor kabouter » 02 sep 2012, 10:06

proza schreef:Dat is inderdaad handig, dat wat aan mijn sleutelbos hangt is ook een tag voor toegang op het werk en (nog) één sleutel voor thuis :D

maar dit gaat toch niet werken.. 2 tags bij elkaar.
die dus tegelijk aan de lezer " aangeboden " word. :?:

trouwens toch weer goed bezig die Martinus,
keep on doing this good work :ugeek: :mrgreen:
kabouter

Berichtdoor manjh » 02 sep 2012, 10:34

rhannink schreef:Hallo,

Ik heb nog niet echt een bruikbare plugin. Zodra ik wat heb wat werkt, zal ik deze zeker delen.

Verder ben ik hetzelfde van plan, een I2C displayt-je eraan. Hier is al een plugin voor. Behalve RFid wil ik er ook wel een keypad bijplaatsen. De extra knoppen hiervan kun je dan ook gebruiken om aan te geven dat het alarm aan of uit moet. Een eenvoudige toggle elke keer als je een geldige tag aanbiedt kan natuurlijk ook.

Gr. Remco

Is er een plugin voor een i2c display? Ik heb zo'n display, maar krijg hem met geen enkele library aan de praat. Heb dus zeker belangstelling voor die plugin...

Hans
Hans
manjh

Berichtdoor proza » 02 sep 2012, 10:49

kabouter schreef:
proza schreef:Dat is inderdaad handig, dat wat aan mijn sleutelbos hangt is ook een tag voor toegang op het werk en (nog) één sleutel voor thuis :D

maar dit gaat toch niet werken.. 2 tags bij elkaar.
die dus tegelijk aan de lezer " aangeboden " word. :?:

Neen ik bedoel ik zou die tag van het werk ook thuis willen gebruiken hè. Dus hoef ik alleen een ontvanger te kopen. En een slave te bouwen met een Arduino Uno.
Mijn Nodo's - Jura Impressa F50 and a Starbucks MUG makes my day complete
Gebruikers-avatar
proza

Berichtdoor kabouter » 02 sep 2012, 11:40

manjh schreef:Is er een plugin voor een i2c display? Ik heb zo'n display, maar krijg hem met geen enkele library aan de praat. Heb dus zeker belangstelling voor die plugin...

Hans

ff bij onderwerp Nodo Hardware => Draadloze temperatuur zender => bladzijde 16 lezen.
anders info bij Martinus :mrgreen:
of simpel op link klikken http://www.nodo-domotica.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=620&start=150#p2905
kabouter

Berichtdoor rhannink » 03 sep 2012, 09:15

Hallo,

Wat goed dat je RFid al hebt geïntegreerd in de Nodo software.

Nog 1 vraag hierover. Als ik de 1.21 software met jou uitbreidingen gebruik om mijn Nodo small, dan wordt er een event gegenereerd, maar kan ik dat event vervolgens wel op mijn Nodo Mega (r422) ontvangen? Ik heb begrepen dat deze software niet compatible met elkaar is.

Gr. Remco
Arduino Mega - NES
Nodo small SWACNC-SMALL-R596 mini met meterkast sensor
Nodo Mega - zelfbouw Nodo shield met RFid lezer - SWACNC-MEGA-R596
Nodo mini - met slimme meter plug-in
2xVentus W044 temp/hum sensor
rhannink

Berichtdoor manjh » 03 sep 2012, 11:02

kabouter schreef:
manjh schreef:Is er een plugin voor een i2c display? Ik heb zo'n display, maar krijg hem met geen enkele library aan de praat. Heb dus zeker belangstelling voor die plugin...

Hans

ff bij onderwerp Nodo Hardware => Draadloze temperatuur zender => bladzijde 16 lezen.
anders info bij Martinus :mrgreen:
of simpel op link klikken http://www.nodo-domotica.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=620&start=150#p2905

ik heb die library gevonden en geprobeerd, maar helaas. Scherm blijft leeg afgezien van een rij blokjes. Mooi groen verlicht, dat dan weer wel... :D
Hans
manjh

Berichtdoor mvdbro » 03 sep 2012, 11:39

rhannink schreef:Nog 1 vraag hierover. Als ik de 1.21 software met jou uitbreidingen gebruik om mijn Nodo small, dan wordt er een event gegenereerd, maar kan ik dat event vervolgens wel op mijn Nodo Mega (r422) ontvangen? Ik heb begrepen dat deze software niet compatible met elkaar is.

Het senduserevent commando is nog wel compatible tussen 1.2.1 en nieuwere versies. Ik gebruik ook een slave met de custom 121. Als ik de RFID tag plaats, zendt deze een userevent door naar de Mega en dit komt ook aan in de webapp. Via de webapp krijg ik dan ook nog een mail van dit event.
mvdbro

Berichtdoor TheWheel » 04 sep 2012, 14:53

mvdbro schreef:Ik heb een RFID reader met enkele sleutelhanger tags besteld en deze wil ik gaan inzetten voor mijn nog te ontwikkelen Nodo Alarm. Mijn voor en achterdeuren zijn al voorzien van KAKU deursensoren.

Hallo MvBro,

Heb hier ook aan zitten denken en wil ook zo iets gaan maken, maar ik weet niet wat die deursensoren van KaKu doen.
Geven ze alleen 1x een signaal af als het contact "geopend" wordt?
Of doen ze dat ook als het weer gesloten wordt (Klik "Uit", Klik "Aan")?
Wat gebeurd er als de batterij (bijna) leeg is? Stuurt het contact dan ook een signaal?
Wat je bij een beveiligingsinstallatie eigenlijk wil is dat je de contacten ook kunt uitvragen.
Zoiets als "Besta jij nog"?
Anders weet je natuurlijk niet dat het contact al lang door de inbreker ;-) is vervangen door een klein draadje (of zo, you get the drift)!

Groet,
Willem
TheWheel

Berichtdoor mvdbro » 04 sep 2012, 18:47

TheWheel schreef:Heb hier ook aan zitten denken en wil ook zo iets gaan maken, maar ik weet niet wat die deursensoren van KaKu doen.
Geven ze alleen 1x een signaal af als het contact "geopend" wordt?
Of doen ze dat ook als het weer gesloten wordt (Klik "Uit", Klik "Aan")?
Wat gebeurd er als de batterij (bijna) leeg is? Stuurt het contact dan ook een signaal?
Wat je bij een beveiligingsinstallatie eigenlijk wil is dat je de contacten ook kunt uitvragen.
Zoiets als "Besta jij nog"?

- De Kaku sensoren geven bij deur open 2x RF bericht, bij deur sluiten ook weer 2 x RF bericht.
- Batterij leeg = Alarmsysteem buiten werking :( :(

Aangezien ik al deursensoren had, bouw ik daar even op door. Alles beter dan niets denk ik maar.
Als het echt veiliger moet, dan zou je een Nodo Slave met een reedcontact bij elke deur kunnen monteren, aangesloten op een vaste voeding. Je kunt dan via tweerichtingverkeer communiceren en periodiek checken of de slave nog in werking is. Wel een duurdere oplossing en kan je minder mooi realiseren dan een compacte sensor zonder draadjes ...

In mijn situatie ga ik ook nog de KAKU bewegingsensor inzetten. Dan faalt het systeem pas als alle batterijen leeg zijn, of de crimineel een 433MHz stoorzender gebruikt. Voor dat laatste zit ik nog te denken aan het bijhouden of ik nog periodiek een bericht ontvang van een willekeurige slave. Zoniet, dan moet er iets mis zijn => even een notification via de webapp. (Overigens zou dat een mooie feature kunnen zijn van de webapp zelf, dus bij geen bericht sinds x minuten, dan email verzenden)

gr
Martinus
mvdbro

Berichtdoor proza » 04 sep 2012, 22:08

mvdbro schreef:- De Kaku sensoren geven bij deur open 2x RF bericht, bij deur sluiten ook weer 2 x RF bericht.
- Batterij leeg = Alarmsysteem buiten werking :( :(

Aangezien ik al deursensoren had, ....

In mijn situatie ga ik ook nog de KAKU bewegingsensor inzetten.

Mijn ervaring is 'deur open 2x RF bericht, bij deur sluiten 1 x RF bericht'. Die gebruik ik nu al op een deur en in de woonkamer hangt al een bewegings sensor. Beide in gebruik als alarm is ingeschakeld via de webapp.

Tevens gebruik ik 's avond diezelfde bewegings sensor in de woonkamer voor de volgende functie. Standaard laat ik alle verlichting uit gaan om 23:00uur. Maar als er een beweging is waargenomen zal er een timer worden gezet op 10 minuten. En de verlichting laat branden op dat moment, wel zo gezellig als er visite is :lol: Is er uiteindelijk tien minuten geen beweging dan licht uit. Werkt top.
Mijn Nodo's - Jura Impressa F50 and a Starbucks MUG makes my day complete
Gebruikers-avatar
proza

VorigeVolgende

Keer terug naar Nodo toepassingen