nodo-domotica.nl

foscam + nodo

Hier kun je discussieren over hoe je je Nodo inzet voor taken in en rondom je woning of waar dan ook. Leuke tips, deel ze dan hier.

Re: foscam + nodo

Berichtdoor rtenklooster » 27 feb 2015, 00:45

Hans,
Jij hebt de kabel aangepast begrijp ik uit je verhaal. Wat ik mis, is dat je aangeeft een utp kabel te gebruiken. Utp is 8 polig je hebt 10 Polen nodig lijkt mij? Hoe had je dit opgelost?

Nog steeds blij met blue iris?
rtenklooster

Berichtdoor manjh » 27 feb 2015, 09:08

rtenklooster schreef:Hans,
Jij hebt de kabel aangepast begrijp ik uit je verhaal. Wat ik mis, is dat je aangeeft een utp kabel te gebruiken. Utp is 8 polig je hebt 10 Polen nodig lijkt mij? Hoe had je dit opgelost?

Nog steeds blij met blue iris?

Je hebt gelijk. Maar in de originele kabel zit rood en zwart er tweemaal in, en die blijken inderdaad doorverbonden te zijn. Wel met een reden, want als de IR aanspringt trekt hij toch wel wat power.
Met 8 aderig werkt hij wel, maar 10 zou beter zijn. Heb ik niet... :(
Als er iemand op het forum is die een paar meter 10 aderig over heeft, diameter 5 mm, dan zou ik erg blij worden. :D

Ik heb op dit moment 3 eScams, ben er nog steeds happy mee! Ook de Eminent (van de Gamma) werkt nog steeds goed.
En over Blue Iris: puik. Je ziet hier direct dat het een professioneel gebouwd pakket is. Heel veel mogelijkheden, maar qua bediening toch heel simpel.
Hans
manjh

Berichtdoor rtenklooster » 27 feb 2015, 23:21

Dank hans voor je terugkoppeling. Duidelijk.
Heb een extra cam besteld voor de voordeur, denk dat ik je kabelmod ook ga toepassen.

Verder kan ik bevestigen dat de camera ook compatibel is met netcam studio.
Ook geen gek pakket voor het geld (gratis tot ik geloof 4 camera's)
Misschien minder uitgebreid, maar wel open source, je kan je eigen webapp maken, en verbinding maken met de json backend.. niet gek. Heb m'n eigen scriptje die pushberichtje stuurt met een linkje naar de laatste video. kan syncen met dropbox, google drive etc. Heeft gratis ios app en android app.

Voor de gene die is geinteresseerd:
Je maakt verbinding met je cam als je ook vlc media player hebt geinstalleerd, zet deze link in custom source:
Code: Selecteer alles
rtsp://je.ip.add.ress:554/user=admin&password=tlJwpbo6&channel=1&stream=0.sdp
rtenklooster

Berichtdoor domogijs » 03 maart 2015, 17:52

Hebben jullie tip voor goedkope voeding voor de escam. De prijzen vallen mij wat tegen.

Groet Gijs
domogijs

Berichtdoor manjh » 03 maart 2015, 18:22

domogijs schreef:Hebben jullie tip voor goedkope voeding voor de escam. De prijzen vallen mij wat tegen.

Groet Gijs

In china, $3-komma-nog wat. Incl. Porti. Het is dan wel een schakelende voeding, maar niet instelbaar. Vast 12v output. Als je wilt zoek ik een link voor je.
Hans
manjh

Berichtdoor domogijs » 03 maart 2015, 19:12

Kijk dat zijn de prijzen waar ik naar op zoek ben. Ben een beetje bang het verkeerde te kopen. Dus als je in link wil plaatsen zou dat heel fijn zijn.

Groet Gijs
domogijs

Berichtdoor manjh » 04 maart 2015, 10:44

domogijs schreef:Kijk dat zijn de prijzen waar ik naar op zoek ben. Ben een beetje bang het verkeerde te kopen. Dus als je in link wil plaatsen zou dat heel fijn zijn.

Groet Gijs

Even geduld, dan zoek ik hem op in mijn order history bij Ali Baba... :)
Hans
manjh

Berichtdoor manjh » 04 maart 2015, 11:14

Deze gebruik ik:
http://www.aliexpress.com/item/LY4-EU-Plug-AC-100-240V-to-DC-12V-2A-Switching-Power-Supply-Converter-Adapter/1221656851.html

Maar kijk ook of je nog niet ergens een oude router hebt liggen, vaak zit daar ook een 12V stekkervoeding bij.
Hans
manjh

Berichtdoor domogijs » 05 maart 2015, 08:50

Thanks heb 2 vergelijkbare gekocht. Je weet maar nooit of ik niet nog een escam ga kopen....
domogijs

Berichtdoor manjh » 05 maart 2015, 09:38

En nu maar afwachten. Je weet nooit of ze binnen 3 dagen in de bus liggen, of dat het zes of acht weken duurt... :geek:
Hans
manjh

VorigeVolgende

Keer terug naar Nodo toepassingen