nodo-domotica.nl

Nodo deuropener beta

Hier kun je discussieren over hoe je je Nodo inzet voor taken in en rondom je woning of waar dan ook. Leuke tips, deel ze dan hier.

Nodo deuropener beta

Berichtdoor rtenklooster » 28 dec 2013, 22:48

In het kader van mijn plannen om RFID te implementeren in mijn woning ben ik begonnen met het testen van een deuropener.

Voor de voordeur heb ik heb een electrische deuropener gekocht en in mijn kozijn gezet.
Om deze aan te sturen heb ik een nodo in elkaar gesoldeerd.
Ik heb een plugin geschreven die korte pulsjes geeft bij het ontvangen van het open signaal.
Via een mosfet krijgt het spoeltje +12 v 5x een puls. Meestal schiet de deur open na puls 3.

Ik heb even een youtube filmpje gemaakt waarin de werking te zien is.

Altijd leuk om ideetjes te delen.

Laatst bijgewerkt door rtenklooster op 13 jan 2014, 10:49, in totaal 1 keer bewerkt.
rtenklooster

Re: Nodo deuropener beta

Berichtdoor mvdbro » 28 dec 2013, 23:22

rtenklooster schreef:In het kader van mijn plannen om RFID te implementeren in mijn woning ben ik begonnen met het testen van een deuropener.

Voor de voordeur heb ik heb een electrische deuropener gekocht en in mijn kozijn gezet.
Ik heb een plugin geschreven die korte pulsjes geeft bij het ontvangen van het open signaal.
Via een mosfet krijgt het spoeltje +12 v 5x een puls. Meestal schiet de deur open na puls 3.

http://www.youtube.com/watch?v=amebPSRc6v8

Heel leuk dit!
Geef even je IP adres en nodo password door, dan kunnen we altijd een biertje pakken als we in de buurt zijn en jij niet thuis. Heb je nog een Nodo alarm wat we eerst uit moeten zetten??
:lol: :lol: :lol: :lol:

gr
Martinus
mvdbro

Berichtdoor rtenklooster » 28 dec 2013, 23:30

mvdbro schreef:Heel leuk dit!
Geef even je IP adres en nodo password door, dan kunnen we altijd een biertje pakken als we in de buurt zijn en jij niet thuis. Heb je nog een Nodo alarm wat we eerst uit moeten zetten??
:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik mocht het filmpje van mijn vrouw niet op internet zetten haha.
Dat stukje beveiliging.. dat is een projectje apart. Maar dat gaat wel goed komen.

Je hoeft nu geen wachtwoorden te hebben. Verstuur gewoon userevent 16,21 en je bent binnen ;)

Gelukkig hebben we voorlopig nog het nachtslot :)

O, en dat biertje.. die is gezelliger als ik er gewoon ben. :D
rtenklooster

Berichtdoor dobje » 30 dec 2013, 10:50

Lache kwam het toevallig tegen, ik heb net mijn wiegnand 26 RFID reader binnen en ga deze knopen aan een arduino welke mijn bestaande beveiliging installatie gaat vervangen. Ik heb "vroeger" beveiliging centrales ontworpen (oa landmacht en wat gevangenissen plus wat grote firma's AH , shell ,etc voor toegangscontrole ) Het leek me wel weer eens lachen om zelf weer wat te maken. Alleen de verzend chinees heeft mij ipv magneet platen , elektrische deur openers gestuurd , grr weer een maand wachten. De arduino wordt dan weer voor de status meldingen aan de nodo geknoopt.
dobje

Berichtdoor mvdbro » 30 dec 2013, 10:58

rtenklooster schreef:O, en dat biertje.. die is gezelliger als ik er gewoon ben. :D

Misschien dat ik volgend jaar bij de opening van het seizoen bij FC-Groningen in de buurt kom...
mvdbro

Berichtdoor buitermark » 13 jan 2014, 09:37

rtenklooster schreef:In het kader van mijn plannen om RFID te implementeren in mijn woning ben ik begonnen met het testen van een deuropener.

@rtenklooster heb je filmpje ook bekeken, en vraag me af hoe het kan dat jouw deur "openspringt" bij het open schakelen ?

Heb zelf zo'n € 12,- kant en klaar chinees rfid gevalletje bij de deur zitten, die schakelt de dagschoot netjes open, maar de deur die moet nog een zetje gegeven worden.

Staat er zoveel "mechanische spanning" op je deur, of is dat een truukje op enig niveau ?
buitermark

Berichtdoor buitermark » 13 jan 2014, 09:37

@rtenklooster heb je filmpje ook bekeken, en vraag me af hoe het kan dat jouw deur "openspringt" bij het open schakelen ?

Heb zelf zo'n € 12,- kant en klaar chinees rfid gevalletje bij de deur zitten, die schakelt de dagschoot netjes open, maar de deur die moet nog een zetje gegeven worden.

Staat er zoveel "mechanische spanning" op je deur, of is dat een truukje op enig niveau ?
buitermark

Berichtdoor rtenklooster » 13 jan 2014, 10:44

buitermark schreef:Staat er zoveel "mechanische spanning" op je deur, of is dat een truukje op enig niveau ?

Yep.. Deur zit er niet helemaal lekker in.. zelfs met die spanning erop tocht hij nog steeds. Das projectje voor van't zomer.. nieuw kozijn en deurtje ofzo.

Hoe bevalt de chinese versie? Durfde ik niet direct aan, heb een overjarig nederlands merk ding gekocht bij een outlet voor 25 of 35 euro. maar wil voor de achterdeur ook nog eentje. Wil er wel een met een nachtslot uitparing voor vakantie e.d. Heb jij zo'n versie voor 12 euro?
rtenklooster

Berichtdoor rtenklooster » 13 jan 2014, 10:48

Korte demo van de reader + eventlist in actie.
rtenklooster

Berichtdoor buitermark » 13 jan 2014, 23:46

rtenklooster schreef:Hoe bevalt de chinese versie? Durfde ik niet direct aan, heb een overjarig nederlands merk ding gekocht bij een outlet voor 25 of 35 euro. maar wil voor de achterdeur ook nog eentje. Wil er wel een met een nachtslot uitparing voor vakantie e.d. Heb jij zo'n versie voor 12 euro?

Chinese versie is zo'n SA RFID AD2000-M zoals hier
uitgebreid met een eff-eff dagschoot opener.

Hij doet trouw zijn dagelijkse 'ding', maar is standalone, en erg lastig te programmeren/wijzigen.
Ding reageert op mutaties erg langzaam, je bent (ook al wacht je 'lang') al snel te vlug.
Dus ik heb simpelweg de tags die ik in bezit had (toen die het eenmaal deed) allemaal geprogrammeerd, en die gebruiken we nu, en de rest ligt in de kluis....

Die staat bij mij dus juist op de nominatie om vervangen te worden voor een nodo....
Laatst bijgewerkt door buitermark op 13 jan 2014, 23:51, in totaal 2 keer bewerkt.
buitermark

Volgende

Keer terug naar Nodo toepassingen