nodo-domotica.nl

Nodo Beheertool via het web?

Alle discussie die betrekking heeft over het installeren en gebruiken van de beheertool kan hier worden gevoerd.

Nodo Beheertool via het web?

Berichtdoor lemval » 22 jan 2012, 17:25

Paul suggereerde mij het volgende:

De nieuwe Nodo release kun je straks volledig via IP benaderen. Zouden we de beheertool als service via het internet ter beschikking kunnen stellen? Geen verschillende versies die in omloop zijn, geen installatie door de gebruiker meer, apparaat onafhankelijk, uitrol nieuwe functionaliteit eenvoudig, geen serial library nodig, benaderbaar vanaf alle plekken, ook via mobiele devices. Bovendien kunnen allerlei diensten worden aangeboden.

Hierop kwam een korte discussie op gang. Er wordt al gewerkt aan een browserversie voor het aansturen van de Nodo, iets wat ik gescheiden wil houden van het monitoren en beheren. De huidige versie zal moeten blijven bestaan, omdat niet iedereen een netwerkuitbreiding zal installeren.

Als er een browserversie komt, kan dit gehost worden. De gebruiker dient dan via zijn router de juiste poort open te zetten en het IP-adres te specificeren (evt. via een dyndns service). Hierbij komt authenticatie, om ongeoorloofd gebruik te ontmoedigen. Eventueel kan de browserversie in Flash worden ontwikkeld, zodat het lokaal draaien ook makkelijk kan. Het monitoren van alle in- en uitgangen wordt wat lastig, omdat hiervoor veel verkeer nodig is.

Hoe kijken jullie als gebruikersgroep tegen zo'n een ontwikkeling aan?

Groet,
Michael
lemval
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 24 sep 2011, 08:03

Re: Nodo Beheertool via het web?

Berichtdoor Delanoman » 23 jan 2012, 02:40

Allereerst wil ik jullie ontzettend bedanken voor dit mooie werk!
Ik ben een 19 jarige Technische Informatica student en ben sinds 1 week de trotse eigenaar van een Arduino. En jullie Tool + uitleg heeft mij ontzettend ver de goede richting ingeholpen.

Nu ik de software leer kennen, is mij al meedere malen een browser/mobiele versie van deze tool dor het hoofd geschoten. Ik kwam al bij EventGhost voor Android uit, maar dit begrijp ik nog niet goed genoeg.

Al met al zou ik persoonlijk enorm blij zijn met een mobiele/webversie van deze tool!
Delanoman
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 jan 2012, 02:37

Re: Nodo Beheertool via het web?

Berichtdoor kabouter » 05 feb 2012, 10:22

Dit zou inderdaad een heel mooie uitkomst zijn,
om de nodo via het netwerk te kunnen beheren.
zal met smacht het een en ander volgen.
jammer dat ik deze kennis zelf niet heb, maar ben wel héél blij dat jullie dit meet ons wel willen delen. :mrgreen:

groetjes vanuit het bos :oops:
kabouter
 
Berichten: 214
Geregistreerd: 10 nov 2011, 13:57


Keer terug naar Nodo Beheertool

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron