nodo-domotica.nl

Opstarten Nodo niet zelfstandig

We zitten zoals bekend in de ontwikkelfase. Van diverse gebruikers heb ik al goede suggesties gekregen. Hier discussiëren we over de functionaliteiten van de nieuwe release.

Re: Opstarten Nodo niet zelfstandig

Berichtdoor softwareregi » 04 mei 2012, 17:33

Als de terminal monitor opent, boot het systeem inderdaad weer.
Je hebt dit keer er iets belangijks bijgezet: over pingen e.d.
Nu kan ik het wel simuleren...... en nu zoeken waar dit aan ligt.
Welk ethernet shield gebruik je ? De officiële van Arduino of een kloon ?

Het is gebleken dat sommige ethernetkaarten problemen hebben met resetten.
Ik heb hier een kloon liggen en deze werkt dus ook niet goed.

Ga verder zoeken..

gr. John
Gr. John
softwareregi

Berichtdoor markuser » 04 mei 2012, 18:24

Jubaard schreef:Heb het vandaag weer aangesloten om te testen;
voeding op de nodo, paar minuten wachten en hij werkt nog steeds niet zoals het hoort. Hij ontvangt wel rf signaal (led licht op wanneer ik een kaku schakelaar indruk) maar hij is niet te vinden via de webapp of te pingen. Na het indrukken van de resetknop (op de ethernetshield) is hij binnen een halve minuut volledig werkend.
wanneer ik de terminal monitor open hebt werkt het wel (deze lijkt hem bij openen een keer te herstarten)
(overigens maakt die van mij helemaal geen geluid bij het booten)

Ik gebruik de dhcp en laat mijn router een vast ip aan het mac adres hangen, router is een tp-link.

Hallo,

Lijkt precies op het probleem van mij. Ik kan helaas nu even niet testen, de Nodo is op de post wegens een defect aan RF ontvangst. Verwacht deze morgen of begin volgende week terug.
Hoe zie ik of het een kloon is ?

Mark
Mvg, Mark

4 Unit's met ethernet. Nodo-Mega V3.7, Product=SWACNC-MEGA-R744
Devices: Diverse Kaku's, DS18b20, DHT11, LCD, WS3500, CNY70, BPW40, LDR, Watersensor, Slimme meter kaifa MA304, RFLink, Raspberry PI, Domoticz Eigenbouw behuizing
Gebruikers-avatar
markuser

Berichtdoor Jubaard » 04 mei 2012, 19:21

softwareregi schreef:Als de terminal monitor opent, boot het systeem inderdaad weer.
Je hebt dit keer er iets belangijks bijgezet: over pingen e.d.
Nu kan ik het wel simuleren...... en nu zoeken waar dit aan ligt.
Welk ethernet shield gebruik je ? De officiële van Arduino of een kloon ?

Het is gebleken dat sommige ethernetkaarten problemen hebben met resetten.
Ik heb hier een kloon liggen en deze werkt dus ook niet goed.

Ga verder zoeken..

gr. John

Haha inderdaad wel handig om het probleem wat duidelijker te hebben. Ik dacht in eerste instantie dat hij helemaal niet opstarte, maar ik heb gewoon geen boot geluid..
De ethernet shield is een kloon, van ledsee (niels sk.net): http://goo.gl/JBFLs Voor zover ik op het forum heb gezien zijn er aardig wat gebruikers die hem daar ook hebben besteld. Het is natuurlijk lastig uit te vogelen waar het aan ligt daar hij wel gewoon werkt aan de serial monitor...
Jubaard

Berichtdoor softwareregi » 04 mei 2012, 19:23

Probleem gevonden: het is een bekend probleem van de ethernetshields. Er staat heel veel over geschreven op het Arduino forum.

Op de nieuw ontwikkeld Nodo-ethernetshield (nog niet verkrijgbaar) hadden we hetzelfde probleem, met een extra weerstand en C-tje was dit makkelijk op te lossen. Deze oplossing werkt bij jullie constructie niet altijd (soms wel, soms niet en dus niet echt bruikbaar). Het is echter wel op te lossen.

We hebben verschillende hardwarematige oplossingen geprobeerd en onderstaande oplossing werkt zeker goed. 3 extra onderdeeltjes en je probleem is opgelost. (zijn te krijgen bij iedere "electronica-boer")
We hebben ongeveer 50 x de power aan en uit gezet en het ging steeds goed.

http://www.arduino.cc/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1282325583

Het probleem is dus niet Nodo gerelateerd maar ligt aan de combinatie Arduino Mega en ethernetshield.

Succes

gr. John
Gr. John
softwareregi

Berichtdoor markuser » 04 mei 2012, 19:35

Hallo,

Dat is mooi! Nu ben ik zelf niet zo'n soldeerder, zal de elektroboer eens vragen.
Of is er een onlineshop waar ik het kan bestellen ? Mischien is er iemand met verstand van zaken de bestelnummers kan doorgeven van een webshop ?

Mark
Mvg, Mark

Devices: Diverse Kaku's, DS18b20, DHT11, LCD, WS3500, CNY70, BPW40, LDR, Watersensor, Slimme meter kaifa MA304, RFLink, Raspberry PI, Domoticz Eigenbouw behuizing
Gebruikers-avatar
markuser

Berichtdoor markuser » 09 mei 2012, 19:54

Mvg, Mark

Gebruikers-avatar
markuser

Berichtdoor Jubaard » 21 mei 2012, 10:52

Nog even een update, ik heb de aanpassing nu ook gedaan en het werkt nu allemaal goed! :D
Jubaard

Vorige

Keer terug naar De nieuwe release