[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - Nodo new icm nodo oud? • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

Nodo new icm nodo oud?

We zitten zoals bekend in de ontwikkelfase. Van diverse gebruikers heb ik al goede suggesties gekregen. Hier discussiëren we over de functionaliteiten van de nieuwe release.

Nodo new icm nodo oud?

Berichtdoor JeeGee » 08 apr 2012, 20:59

Nu ik de nodo op mega heb draaien (met koppelprint) heb ik de Uno weer over.
Zit te denken om hier een 2e nodo op te zetten voor bij de tv.

1. Kan de nieuwe release eigenlijk wel samenwerken met de oude op basis van Uno? Ik denk dan aan het verzenden van signalen aangestuurd via internet naar de nodo new die dan weer wat doorstuurd naar de nodo oud.

2. Wie heeft er nog een nodo 1.1 over?

Johan
JeeGee
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 19 sep 2011, 12:58

Re: Nodo new icm nodo oud?

Berichtdoor Dave » 08 apr 2012, 23:31

Dave
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 18 sep 2011, 12:20

Re: Nodo new icm nodo oud?

Berichtdoor JeeGee » 09 apr 2012, 08:37

Mooi zo, thx. En op de nieuw nodo laat je dus reageren op binnenkomende userevent 1,1 etc?

Nu nog op zoek naar een nodo 1.1....
JeeGee
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 19 sep 2011, 12:58

Re: Nodo new icm nodo oud?

Berichtdoor Dave » 09 apr 2012, 11:45

Dit is juist zo kun je de andere Nodo een event laten uitvoeren.

Aan een Nodoshield kan ik je helaas niet helpen, wellicht een optie om iets op te bouwen op een breadboard of proefprintje ?
Dave
 
Berichten: 71
Geregistreerd: 18 sep 2011, 12:20

Re: Nodo new icm nodo oud?

Berichtdoor manjh » 10 mei 2012, 17:14

Je kunt een oude en nieuwe Nodo prima naast elkaar gebruiken, zolang ze maar met elkaar "praten" met UserEvents of KAKU signalen. Probeer niet om commando's door te sturen, bijvoorbeeld vanuit de oude Nodo met een divert. Commando's hebben in de nieuwe release een andere interne code.
Vooralsnog dus alleen even met UserEvents of KAKU.

Wel verwachten we een gestripte versie van de nieuwe Nodo te maken, die past op een Duemilanove of Uno. Daar gaan we aan werken zodra de Mega versie helemaal uit-ontwikkeld is.
Zodra die versie er is kun je alle Nodo's weer gewoon aansturen met dezelfde commando's.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39


Keer terug naar De nieuwe release

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten

cron