nodo-domotica.nl

Nodo en 'Atoomklok'

We zitten zoals bekend in de ontwikkelfase. Van diverse gebruikers heb ik al goede suggesties gekregen. Hier discussiëren we over de functionaliteiten van de nieuwe release.

Nodo en 'Atoomklok'

Berichtdoor mavabo » 07 maart 2012, 06:33

Hallo Nodo-ers...

Helemaal nieuw ben ik op het forum....en ik vroeg mij af of het nuttig zou zijn om een DCF-77 klok in de nodo te implanteren. Altijd de juiste tijd bij de hand! Zelf heb ik al een aantal projecten gerealiseerd dmv het Conrad-printje (Bestnr.: 641138 - 89) waarbij de registers van de DS1307 iedere minuut worden gerefreshed met de juiste tijd. Mocht er iets fout gaan met de zender in Duitsland dan gaat de DS1307 gewoon door met het bijhouden van de actuele tijd. Nooit meer instellen van de klok automatische zomer - en wintertijd etc. Mij lijkt het handig, maar zoals gezegd -ik ben een 'newbee' dus ik hoor graag een andermans mening!

Groeten!

Maarten........
mavabo
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 maart 2012, 20:01

Re: Nodo en 'Atoomklok'

Berichtdoor Sjoerdp » 07 maart 2012, 09:34

Nu de Nodo toch een Ethernet shield krijgt, zie ik twee mogelijkheden om het nog goedkoper te doen:
- NTP om tijd te synchroniseren
- Tijd uit de HTTP reply van de webserver halen en daarmee synchroniseren. De webserver gebruikt vast wel NTP :-)

De overige Nodos kunnen dan de tijd van de Ethernetnodo krijgen.

Waarom dan nog via DCF werken?
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: Nodo en 'Atoomklok'

Berichtdoor mavabo » 07 maart 2012, 09:59

Ja....je hebt gelijk. Ik wist niet dat dat zo kon...
OK! Weer wat geleerd!
Bedankt Sjoerdp.....
mavabo
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 05 maart 2012, 20:01


Keer terug naar De nieuwe release

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron