[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - Plugin 023 • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

Plugin 023

We zitten zoals bekend in de ontwikkelfase. Van diverse gebruikers heb ik al goede suggesties gekregen. Hier discussiëren we over de functionaliteiten van de nieuwe release.

Plugin 023

Berichtdoor PeterB » 12 apr 2014, 20:49

Zoals ik al eerder had aangegeven in een ander bericht heb ik problemen met Plugin 23 (RGBLED). Tijdens het in- en uitfaden wordt het fadeproces gestopt als je bijvoorbeeld een Tempread uitvoert d.m.v. een Dallas temperatuur sensor.
Na wat zoekwerk heb ik het probleem denk ik gevonden. Met behulp van het RGBLED x,x,x,VARON commando is het mogelijk om het vermogen van de LED's te regelen. Als dit commando eenmaal is gegeven dan kan men naderhand door het wijzigen van de Nodo variabelen 1 t/m 3 het LED vermogen aanpassen. Dit gebeurd door het afvangen van een event welke signaleert dat er een variabele is gewijzigd waardoor de plugin zich op de nieuwe waarde instelt. Dit speelt ons parten als de plugin met een fade bezig is. Doordat tijdens deze fade een variabele wordt gewijzigd (bijvoorbeeld door het Tempread commando) wordt dit event ook opgepakt door plugin 23 en verstoort op die manier het fade proces. De eindwaarde van de fade wordt dan namelijk gelijk gemaakt aan de huidige waarde waardoor er niets meer te faden is.
Ik meen dit te kunnen oplossen door het aanpassen van regel 159 in de sectie "case PLUGIN_EVENT_IN:"
Als ik "if(RGBVariables)" wijzig in "if(RGBVariables && !RGBFade)" lijkt e.e.a. goed te werken. Misschien is er een betere oplossing maar dat zullen jullie zelf wel bekijken.
PeterB
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 maart 2014, 21:27

Re: Plugin 023

Berichtdoor manjh » 13 apr 2014, 08:16

Ziet er naar uit dat je flink gewerkthebt... goeie probleem analyse, oorzaak gevonden, zelfs een voorstel voor een oplossing! Zo zien we het graag...
Kun je dit svp even in een issue op google-code zetten?
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Plugin 023

Berichtdoor PeterB » 24 okt 2014, 19:34

PeterB
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 maart 2014, 21:27

Re: Plugin 023

Berichtdoor manjh » 25 okt 2014, 10:20

Paul... als auteur van de plugin, your call!
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39


Keer terug naar De nieuwe release

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron