nodo-domotica.nl

NewKAKU in WebApp

We zitten zoals bekend in de ontwikkelfase. Van diverse gebruikers heb ik al goede suggesties gekregen. Hier discussiëren we over de functionaliteiten van de nieuwe release.

NewKAKU in WebApp

Berichtdoor ThijsH » 24 nov 2013, 22:40

Ik gebruik sinds kort de nieuwe release (3.6 R596) hier loop ik tegen problemen op.

Wanneer ik de wildcards uit mijn oude eventlist laat staan worden signalen dubbel verstuurd (NewKAKUSend). De reden heb ik in een andere post al gezien en wanneer ik de volgende regel weg haal komt het signaal maar 1 keer door:
"EventlistWrite; WildCard RF,All; SendEvent HTTP"

Echter loop ik dan tegen 2 problemen op:
Signalen van mijn KAKU zenders (vb "NewKAKU 0x1E9F680,On") kan ik niet meer in de WebApp zien en dit wil ik wel.

Signalen worden denk ik te snel verstuurd. Ik heb op sommige plaatsen inbouw NewKAKU zenders (AWMT-003) die achter mijn bestaande schakelaar zit (heeft met de WAF temaken). Deze zenden 2x het zelfde signaal uit. Op het moment dat de nodo op het eerste signaal reageerd en dus het bijbehorende NewKAKUSend signaal verstuurd stoort de 2e verzending dit signaal en schakeld de lamp niet aan. Ik kan voor deze schakelaars wel met een vertraging gaan werken maar dit wil ik liever niet omdat ik zo min mogelijk vertraging in de verwerking wil hebben.

Ik had eerder de volgende wildcards in mijn eventlist:
Code: Selecteer alles
!=========================================================
!Wildcards
EventlistWrite; WildCard RF,All; SendEvent HTTP
EventlistWrite; WildCard IR,All; SendEvent HTTP
EventlistWrite; WildCard Variables,All; SendEvent HTTP
EventlistWrite; WildCard Wired,All; SendEvent HTTP
EventlistWrite; WildCard All,UserEvent; SendEvent HTTP

Dit is nu dit geworden:
!Wildcards
!EventlistWrite; WildCard RF,All,0; EventSend HTTP

EventlistWrite; WildCard IR,All,0; EventSend HTTP
EventlistWrite; WildCard Wired,All,0; EventSend HTTP
EventlistWrite; WildCard All,UserEvent,0; EventSend HTTP

Wie weet er een oplossing voor de 2 bovenstaande problemen?
ThijsH

Re: NewKAKU in WebApp

Berichtdoor ThijsH » 02 dec 2013, 20:45

2e probleem heb ik opgelost met door een vertraging van 2 sec in te bouwen (Delay 2)

Hoe krijg ik mijn NewKAKU events van schakelaars in mijn webapp tezien zonder "EventlistWrite; WildCard RF,All; SendEvent HTTP" te gebruiken?

"EventlistWrite; WildCard RF,NewKAKU; SendEvent HTTP"

Bestaat helaas niet.

Dit zijn nu mijn Wildcards:
EventlistWrite; WildCard IR,All,0; EventSend HTTP
EventlistWrite; WildCard Wired,All,0; EventSend HTTP
EventlistWrite; WildCard All,UserEvent,0; EventSend HTTP
ThijsH

Berichtdoor DMeekelenkamp » 26 dec 2013, 16:47

Ik heb hetzelfde probleem. Als ik de regel met rf, all laat staan stuurt de nodo alle signalen 2x. Dus ook alle push notifications krijg ik 2x binnen.
Maar als ik de regel verwijder ziet de nodo mijn kaku zenders en afstandsbedieningen niet meer binnekomen in de eventlist.
DMeekelenkamp

Berichtdoor Annie » 31 dec 2013, 10:35

Zelfde hier, heeft iemand misschien een oplossing voor het dubbel verzenden van de commando's ?

Fijne jaarwisseling!

André
Annie

Berichtdoor Paul » 08 jan 2014, 18:54

Annie schreef:Zelfde hier, heeft iemand misschien een oplossing voor het dubbel verzenden van de commando's ?

Fijne jaarwisseling!

André

Ik ken deze kaku zenders niet, maar het is even van belang om te weten of deze het signaal als twee losse reeksen verstuurd of dat één reeks gewoon lang wordt verzonden. Ik vermoed het laatste en hiervoor kan je een setting opnemen in je config file voordat je gaat compileren.

#define SIGNAL_REPEAT_TIME              1500 // Tijd in mSec. waarbinnen hetzelfde event niet nogmaals via RF/IR mag binnenkomen. Onderdrukt ongewenste herhalingen van signaal

De waarde kun je verhogen, maar als je te lange tijd neemt zul je events missen.

In de volgende build is e.e.a aangepast wat mogelijk dit probleem oplost.
Groeten Paul
Paul

Berichtdoor Annie » 30 maart 2014, 07:43

R744 verzendt de commando's nog maar één keer :) Misschien andere builds ook al, maar deze in ieder geval!

André
Annie

Keer terug naar De nieuwe release