nodo-domotica.nl

Release?

We zitten zoals bekend in de ontwikkelfase. Van diverse gebruikers heb ik al goede suggesties gekregen. Hier discussiëren we over de functionaliteiten van de nieuwe release.

Release?

Berichtdoor albert81 » 05 dec 2011, 10:38

Is er al meer bekend over een eventuele release datum?
Ik sta werkelijk te trappelen om te beginnen.

Het is en blijft natuurlijk een hobby project en daarom veel respect voor degene die met ontwikkeling bezig zijn.

Dit is puur een informatieve vraag!
Gewoon omdat het kan......
albert81
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 25 nov 2011, 13:55

Re: Release?

Berichtdoor Sjoerdp » 05 dec 2011, 11:58

Je bent niet de enige nieuwsgierige denk ik, zeker met de kerstvakantie op komst :D

De aankondiging van de nieuwe release en een samenkoopactie voor de Ethernet versie zou wel een heel mooi Sinterklaas kado zijn! :roll:

De nieuwe release geeft denk ik ook een goede impuls aan de open source gedachte. Zeker met de Ethernet uitbreiding zijn er hopelijk net als ik veel mensen die graag een uitbereiding willen gaan bouwen. Ik wil mij (hopelijk met hulp, zie forum threat) gaan richten op het meten van mijn energieverbruik (sensoren op gas en electriciteitsmeter) waarbij ik bij anderen al las dat ze integratie met de Thermostaat willen gaan bouwen.

Ik wacht dus ook vol spanning af en hoop ook mijn bijdrage te kunnen gaan leveren zodra de nieuwe release en nieuwe hardware beschikbaar is.
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: Release?

Berichtdoor albert81 » 05 dec 2011, 12:23

Inderdaad met de komende vrije dagen voor deur zou het geweldig zijn hieraan te kunnen hobbyen.
Ik verwacht dat mijn Arduino Mega 2560 en ethernet shield deze week arriveren.

De thermostaat zou ik ook graag willen integreren met de Nodo. Zeker nu ik gisteren een artikel las dat Essent een e-thermostaat met bij behorende app heeft uitgebracht. Verder is het natuurlijk ook geweldig als je binnen de buitentemp zou kunnen aflezen!

Maar vol spanning wacht ik af!
Gewoon omdat het kan......
albert81
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 25 nov 2011, 13:55

Re: Release?

Berichtdoor OCMEROS » 10 dec 2011, 09:46

Hey,

Ik zag dat er op samenkopen een nieuwe nodo actie is gestart. Worden hier uiteindelijk de ethernet- nodo's ook aan toegevoegd? Of laat de ontwikkeling daarvan nog even op zich wachten, want dan ga ik voor de gewone nodo.

Remco
OCMEROS
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 21 nov 2011, 16:38

Re: Release?

Berichtdoor Paul » 16 dec 2011, 08:42

Ik wil mij niet echt vastknopen aan een releasedatum, maar naar mijn huidige inschatting zal de beta ergens in januari beschikbaar komen. Er komen dan twee versies, een ethernet versie op bases van de mega, en een uitgeklede variant voor de UNO.
Groeten Paul
Paul
 
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31 aug 2011, 20:33

Re: Release?

Berichtdoor Sjoerdp » 16 dec 2011, 10:01

Dank klinkt geweldig! En is precies of tijd voor de uitlevering van de Samenkopen actie :-) Alhoewel het verloopprintje voor het Ethernetshield er dan nog niet zal zijn, dus dat wordt met wat draadjes prutsen denk ik.

Prettige kerstvakantie :lol:
Sjoerdp
 
Berichten: 106
Geregistreerd: 01 okt 2011, 17:20

Re: Release?

Berichtdoor softwareregi » 16 dec 2011, 10:39

Zoals het er nu uitziet is de kans dat de verloopprintjes in januari beschikbaar zijn erg groot.
Gr. John
softwareregi
 
Berichten: 254
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:05


Keer terug naar De nieuwe release

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron