rtenklooster schreef:Je reset hem toch softwarematig door poort 12 aan de reset te verbinden?
En je hebt het over een 20k resistor?
Heb je er een bepaalde reden voor om de zender permanent te voorzien van vcc? Ipv. Via digitale poort?
De reset zit bij mij nu op D6 (oorspronkelijk sound). Dit is inderdaad een truukje om te kunnen programmeren met alleen RX/TX aansluiting via een stereo jackplug, in combi met een Baudrate van 57600. De Nodo herkent dan de initfase van de Arduino uploadfunctie en reset zichzelf hardwarematig zodat de bootloader start. Dit zou mogelijk ook via een software call kunnen, maar dan moet je het adres van de bootloader weten. Ik weet niet of dat goed gaat werken.
De weerstand is bij mij dacht ik 10K. De LDR is in 'rust' niet hoogohmig genoeg om een voldoende hoog signaal te bereiken, dus een extra pullup is nodig. De waarde zal sterk afhangen van de gebruikte LDR. Er zullen LDR's zijn die dit niet nodig hebben.
Ik heb geen bijzondere reden om de transmitter permanent te voeden, schakelen is echter niet nodig omdat de antenne met niets wordt gedeeld. Als je ook een ontvanger wil gebruiken, dan moet je dit natuurlijk aanpassen in het schema.
Voor de toekomstige ontwikkelingen kan het handig zijn om de slaves uit te rusten met een ontvanger, zodat je de eventlist remote kan instellen. Mijn eventlists op de slaves zijn echter al maandenlang niet gewijzigd, dus niet echt een issue. De huidige Mini versie biedt echter weinig ruimte voor eigen code en variabelen. Er komt mogelijk wel een versie die geschikt zal zijn voor custom code op de Atmel 328. Tot die tijd gebruik ik mijn custom 1.2.1 versie. Dat is dus een tijdelijke oplossing.
gr
Martinus