Dave schreef:Zoals ik eerder aangaf gebruik ik de Tiny idd om van het zeer zwakke analoge signaal wat ik van de CNY70 krijg om te zetten naar een harde digitale puls. Dit om via interrupt te kunnen tellen. Op een analoge poort rechtstreeks aan de Nodo werkt ook ook maar omdat mijn nodo vrij druk is met PIR sensors door het hele huis miste ik daardoor behoorlijk wat pulsen. Op de D18 poortkreeg ik het met geen mogelijkheid aan de praat omdat de puls te zwak was. Na het omzetten van het signaal naar een harde puls werkt dit nu al een weekje prima.
En door de toevoeging van een ledje is de plaatsing voor de schijf erg gemakkelijk, je ziet direct wat hij doet.
OK, dit snap ik. Nodo is te druk om betrouwbaar de analoge poort te blijven monitoren. Maar het principe is hetzelfde, als de tiny het kan, dan kan een gewone nodo het ook.
Overigens heb ik hem nu gemonteerd met een klein plastic hulpstukje, een gewoon zwart stukje plastic met een vierkant gaatje voor de CNY erin. Je plakt eerst het plaatje op de juiste plek, dit is goed te doen omdat je er doorheen kunt kijken. Vervolgens plaats je de CNY in het gaatje en tapet hem af.
Hij zit erop, maar veel pulsen krijg ik nog niet. Moet nog even spelen met de threshold en smitt trigger waardes denk ik.