Wouterk schreef:Het was leuk om het een en ander aan de praat te krijgen als alternatief voor een bijv. een homewizard op basis van eigen bouw.
In mijn omgeving is de afhankelijkheid van een (externe) webapp niet gunstig gebleken. Daardoor heb ik deze nu op een eigen nas draaien. Wat ik in de afgelopen tijd heb gemerkt is dat updates op de webapp (i.c.m.) de nodo firmware niet altijd synchroon loopt waardoor het een en ander niet meer op elkaar aansluit. Ook het installeren/configuren hiervan op een eigen nas loopt niet altijd zonder problemen (wat niet erg hoeft te zijn hoor, waarbij het natuurlijk duidelijk is dat jullie niet alle nas oplossingen kunnen ondersteunen)
Dit en de huidige ervaring met de kika spullen, zou ik nu ook wel iets willen wat een terugkoppeling geeft dat er daadwerkelijk is geschakeld.
Ook ik zit er hieraan te denken, terugkoppeling is wel belangrijk gebleken, ik draai 90% op de HomeWizard en 10% op de Nodo, die eigenlijk de zaken regelt die de HomeWizard op dit moment niet ondersteund, zoals EN/OF conditioneel schakelen.
Ook bij mij in huis is de HomeWizard app erg favoriet gebleken t.o.v. de webapp.
Waar zit jij aan te denken aan apparatuur met terugkoppeling?