nodo-domotica.nl

Even Voorstellen: Bas

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Even Voorstellen: Bas

Berichtdoor Bessie » 15 okt 2011, 13:22

Hoi,

Ik ben Bas en ben al een tijdje op zoek naar een oplossing om mijn lichten en ander apparatuur te schakelen aan de hand van een android device of andere een toepassingen. Na heel wat dagen rond te hebben gezocht kwam ik uiteindelijk terecht op dit forum. Dit is precies wat ik zoek. Ik heb al gekeken naar andere oplossing naar bijvoorbeel OpenRemote maar dat ik het eigenlijk allemaal net niet en documentatie vond ik te onduidelijk. Ook heel uitgebreid gekeken naar de RFXcom en de VERA van Z-wave. Heel mooi spul maar net even wat te duur of te beperkt. En daarnaast hoe ik van solderen en knutselen.

Zelf heb ik wel wat technishce kennis. Ben begonnen met een MBO electronica opleiding daarna verder gegaan met ICT netwerk beheer en heb sinds kort mijn HBO informatica afgerond. Solderen en programmeren gaat me redelijk goed af, wat wel handig is voor dit project.
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben wat ik tot nu toe heb gezien. En ga me ook zeker hierin verdiepen en een adruino aanschaffen.

Ik heb al wat rond gekeken. maar ik ben er nog niet 100% uit wat ik nou het beste kan aanschaffen. Ik vond al een adres waar ik een adruino Uno of Mega kon aanschaffen. de meeste gebruiken volgens mij op dit moment een Uno maar ik las ergens op een forum dat het aan te raden is om alvast voor een Mega te kiezen omdat ze niet meer alles kwijt kunnen op de Uno.

Daarnaast zag ik ook dat er een nieuw model was de Adruino Ethernet. Een borje waar een Uno opzit icm een ethernet shield. is deze ook te gebruiken, of toch beter voor een Adruino Mega gaan?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet!

Bas Breugem
Bessie
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 15 okt 2011, 12:09

Re: Even Voorstellen: Bas

Berichtdoor rwijbenga » 18 okt 2011, 09:14

Welkom !

En ik zou voor de mega gaan, de arduino ethernet heeft te weinig geheugen, en werkt dus niet met de nieuwe Nodo software.
rwijbenga
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 28 aug 2011, 14:58

Re: Even Voorstellen: Bas

Berichtdoor JeeGee » 18 okt 2011, 12:09

Als je nu al weet dat je ethernet wilt gebruiken, MOET je de mega2560 hebben.
Waarom? Meer ingangen en meer geheugen. Dat heb echt nodig straks ic, de W5100 ethernet shield.
JeeGee
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 19 sep 2011, 12:58

Re: Even Voorstellen: Bas

Berichtdoor Bessie » 18 okt 2011, 19:42

Ik heb vanmiddag gelijk een Arduino Mega met wat componenten besteld en het komt morgen binnen. Ik ben heel benieuwd, morgenavond lekker solderen.
Bedankt voor jullie reacties!

Groeten, Bas
Bessie
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 15 okt 2011, 12:09


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron