nodo-domotica.nl

Nieuwe knutselaar

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Nieuwe knutselaar

Berichtdoor sjopun » 01 mei 2012, 19:45

Vandaag geregistreerd onder de naam "sjopun", want echte naam was er al veel eerder hier.
Ik volg Node sinds ik een boardje bij de laatste samenkopen actie heb. Deze in elkaar gesoldeerd en op een Uno geprikt. Software erin en het werkte. Bedankt makers van dit moois!
Via ebay ook nog één van de laatste koppelboards op de kop getikt, nog een Mega gekocht, het spul samengebouwd met een ethernetshield van dfRobot, maar toen kwamen er wat problemen. De r386 software gecompileerd maar het geheel kwam niet verder dan "Booting..." . En nu begint het zoeken naar een oplossing. Eerst een aantal ethernet gerelateerde zaken uitgeschakeld en ja, toen kwam de welkom boodschap met versie nummer en zo. Wat het nu is met het ethernet shield weet ik nog niet. Verder blijkt, volgens dit forum, de Beheertool nog niet geschikt voor deze versie en dat is jammer want dat is de enige tool die ik als Mac gebruiker heb :cry: . Maar niet getreurd, op de Uno valt er eerst nog genoeg te knutselen, ook samen met mijn Mac :)
Met vriendelijke groet,
Sjoerd Punter
sjopun
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 01 mei 2012, 18:27
Woonplaats: Drachten

Re: Nieuwe knutselaar

Berichtdoor albert81 » 01 mei 2012, 21:12

Hey Sjoerd,

Veel plezier gewenst met je Nodo(s) blij te zien dat er nog meer mensen met een Mac werken. Behalve de beheertool kun je ook werken met de serieele monitor van de Arduino Compiler en natuurlijk met Terminal gewoon telnet intikken als command gevolgd door je interne IP adres van de Nodo.

Heb je de library EthernetNodo eenmalig in de Nodo folder gezet? Hier ging het bij mij fout.
Gewoon omdat het kan......
albert81
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 25 nov 2011, 13:55

Re: Nieuwe knutselaar

Berichtdoor sjopun » 04 mei 2012, 19:17

Hoi Albert,
Bedankt voor je tips.
EthernetNodo heb ik in de Arduino library gezet. Ook heb ik "w5100.h" enabled in de ethernetnodo.h file. Ik heb het idee dat het aan mijn ethernet shield ligt. Via Telnet werkt daarom ook niet. Daar ga ik eerst mee aan de slag. Als ik de status opvraag in de Arduino monitor staat het ip adres ook op 0.0.0.0
Maar misschien komt het ook omdat ik de laatste (?) versie uit svn gehaald heb, want de r386 compileerde bij mij niet goed.
Maar niet getreurd, als dingen niet in één keer werken dan moet ik me er in verdiepen en dat maakt voor mij de hobby ook altijd wel leuker. Vooral als je er na verloop van tijd achter komt, met of zonder hulp, waar de knoop zit.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd

Update: Inmiddels weet ik waar het van komt; mijn ethernet shield is niet compatible met de Mega. De communicatie gaat via de programmeer pennetjes, die niet op dit shield zitten. Wat ik nog niet weet waarom het ook niet via de Nodo extensieboard wil.
(Dit alles hoort waarschijnlijk niet in dit topic, verdere vragen en zo zal ik op andere plaatsen posten.)
sjopun
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 01 mei 2012, 18:27
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron