nodo-domotica.nl

Jan Bekelaar, aangenaam....

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Jan Bekelaar, aangenaam....

Berichtdoor JanBekelaar » 25 aug 2015, 23:26

Ik ben een enthousiast geraakte, nog te worden nieuwe Nodo-domatica gebruiker.
Mijn doel is om van onze boot, diverse variabelen, zoals van de motor: o.a. temperature, drukken en toerental zichtbaar te maken in de webapp.
M.b.v. relais hoop ik ook schakelingen te kunnen bedienen (zoals o.a. acculaders, verlichting enz.).
Ik ben met mijn technische achtergrond (scheepswerktuigkundige) in staat om e.e.a. te monteren, maar zoek hulp voor de mij onbekende iT techniek achter het mooie product Nodo.
Met hulp op de achtergrond (Remco bedankt), sta ik op het punt om te starten.
Temperaturen van smeerolie en koelwater wil ik proberen met de waterdichte sensor (mbv een slangklem om de leiding).
De druk van hetzelfde koelwater en smeerolie wil ik zichtbaar maken met sensors welke ik gevonden heb op eBay.
Het toerental van de motor is nog een probleem.
Mijn DAF 575 motor heeft een mechanische toerentalgever welke werkt op een VDO meter, echter is me onduidelijk of Nodo hiermee overweg kan, met mijn multimeter is geen signal meetbaar.
De Dynamo op de motor heft een zgn W contact, de Voltage hiervan is bij wisselend toerental niet lineair, lijkt ook geen optie.
Het bruikbaarst lijkt me een digitale RPM meter welke ik gevonden heb op eBay, mogelijk kan Nodo hiermee overweg.
Voorts hoop ik of iemand weet of de webapp qua weergave is te wijzigen zodat meetwaarden kan worden weergegeven met wijzers in een getalschaal (zoals een analoge meter)?
Een heel verhaal :oops: , maar is een gevolg van mijn enthousiasme.
JanBekelaar
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 aug 2015, 22:16

Re: Jan Bekelaar, aangenaam....

Berichtdoor Stefan » 27 aug 2015, 20:33

Hoi Jan,
Welkom op het forum en veel plezier en succes gewenst met jou nodo project.

Wat jou specifieke metingen betreft kan ik jou niet verder helpen, ik zou er naar streven diverse metingen op een of andere manier te converteren naar een spanning of ohmse weerstand, pulsen kan ook, zodat deze in de nodo binnen kunnen komen, vervolgens kun je de webapp een rekensommetje laten maken om naar juiste visualisatie te komen.

Er is echter één fundamenteel punt waar ik benieuwd naar ben, de nodo functioneerd niet wanneer er geen permanente internet verbinding aanwezig is, of is dit ook al gerealiseerd?

M.v.g.

Stefan Meulendijks
Stefan
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 25 jan 2014, 09:32

Re: Jan Bekelaar, aangenaam....

Berichtdoor JanBekelaar » 27 aug 2015, 22:15

Beste Stefan,
Bedankt voor je reactie, ik wil graag, als het moment daar is, meer weten over dat aanpassen van die visualisatie van de app (is er iets over te vinden?).
Ik heb kontinu WIFI aan boord, dus als ik aan boord ben heb ik verbinding (de router heeft echter niet altijd verbinding met internet, wel als ik naar huis ga!).
V.w.b. de communicatie tussen de sensors/gevers en relais met NODO zal ik hulp nodig hebben, iT.....da's nog niet mijn wereld (ik hoop op 'n handje :P ).
JanBekelaar
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 aug 2015, 22:16


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron