Mijn doel is om van onze boot, diverse variabelen, zoals van de motor: o.a. temperature, drukken en toerental zichtbaar te maken in de webapp.
M.b.v. relais hoop ik ook schakelingen te kunnen bedienen (zoals o.a. acculaders, verlichting enz.).
Ik ben met mijn technische achtergrond (scheepswerktuigkundige) in staat om e.e.a. te monteren, maar zoek hulp voor de mij onbekende iT techniek achter het mooie product Nodo.
Met hulp op de achtergrond (Remco bedankt), sta ik op het punt om te starten.
Temperaturen van smeerolie en koelwater wil ik proberen met de waterdichte sensor (mbv een slangklem om de leiding).
De druk van hetzelfde koelwater en smeerolie wil ik zichtbaar maken met sensors welke ik gevonden heb op eBay.
Het toerental van de motor is nog een probleem.
Mijn DAF 575 motor heeft een mechanische toerentalgever welke werkt op een VDO meter, echter is me onduidelijk of Nodo hiermee overweg kan, met mijn multimeter is geen signal meetbaar.
De Dynamo op de motor heft een zgn W contact, de Voltage hiervan is bij wisselend toerental niet lineair, lijkt ook geen optie.
Het bruikbaarst lijkt me een digitale RPM meter welke ik gevonden heb op eBay, mogelijk kan Nodo hiermee overweg.
Voorts hoop ik of iemand weet of de webapp qua weergave is te wijzigen zodat meetwaarden kan worden weergegeven met wijzers in een getalschaal (zoals een analoge meter)?
Een heel verhaal