nodo-domotica.nl

Nieuwe Nodo gebruiker

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Nieuwe Nodo gebruiker

Berichtdoor Jendemen » 14 jan 2014, 22:12

Hallo,

Ik ben al geruime tijd zoekende naar een domotica oplossing, bij voorkeur zelfbouw.

Ik heb wat plugwise apparaten, maar die zijn enerzijds erg duur, anderzijds vrij beperkt.

Als eerste wil ik beginnen met het automatisch schakelen van de verlichting en de gordijnen open/dicht. Na het doorlezen van een hoop berichten op dit forum heb ik een theoretisch draaiend systeem. (in de eventlog staan keurig de schakeltijden e.d.) Ook de gordijnen open/dicht met een puls van 2 sec. werkt prima. Nu alleen nog de sturing aansluiten, tot zover geen probleem.

Waar ik (nog) niet uitkom is het volgende: ik wil deze 'automaat' alleen gebruiken als ik niet thuis ben, dus ik zou een soort aan/uit functie willen hebben.
Kan iemand mij een tip geven of/hoe een soort if statement ingevoerd kan worden? Dus ergens in het script kijken of een waarde aanwezig is (wiredin, variabele waarde, ....), zo ja, het hele script overslaan, een bepaalde delay en dan weer van voor af aan?

Met vriendelijke groet, Jan.
Jendemen
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 25 nov 2013, 19:22

Re: Nieuwe Nodo gebruiker

Berichtdoor Jendemen » 15 jan 2014, 17:43

Even verder gekeken dan mijn (eigen) neus lang is...
In de sketch van de alarminstallatie werd het al gebruikt, ik kan dus weer verder.
Variable op 0 of 1 zetten,
BreakOnVarEqu als eerste regel voor ieder event en werken.
Jendemen
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 25 nov 2013, 19:22


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron