nodo-domotica.nl

Haaaiii -even voorstellen Annie-

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor Annie » 08 jan 2014, 22:17

Mijn naam is André, ben op dit moment 49 jaar oud. In de zomervakantie van 2013 kwam ik het Nodo NES-project tegen toen ik aan het strand zat ergens in het buitenland. Leek me leuk om te bouwen, te experimenteren en dergelijke. Geiniger dan een out-of-the-box oplossing en ook leuk dat je zelf de webapp kunt hosten. Dit in tegenstelling tot het kastje dat KaKu aanbiedt. De afgelopen dagen de Nodo NES in een 19" behuizing gebouwd, samen met een 12V voeding en een 8-relaismodule aan de wiredout uitgangen. Eigenlijk waren al die dingen kerstcadeaus. Vandaag de unit definitief opgehangen in mijn 19" serverkast, hieronder nog wat foto's. Ook van de onderkant met antikrasviltjes als oplossing voor uitstekende schroefkopjes. Toch maar dat gedaan i.p.v. een subchassis uit kostenbesparing :shock: Het zend- en ontvangstbereik van het apparaat vind ik erg goed!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoop nog veel plezier te beleven aan de Nodo, een weerstation zou leuk zijn, maar ben pas in augustus weer jarig.....

Groetjes, André
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor rtenklooster » 08 jan 2014, 22:41

Hoi André!
Welkom hier :-) Leuk gedaan, je RackNodo!
Hoop dat je er veel plezier aan zult hebben.
Wat is je bedoeling met de 8 relays? Wat wil je er mee aansturen ( in je meterkast?)

Mooi dat je er blij mee bent :-) Bedankt voor het uploaden van je foto's. Altijd leuk om te zien wat mede nodo-ers er van maken!
rtenklooster
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 04 aug 2012, 12:10
Woonplaats: Aduard

Re: Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor rwijbenga » 08 jan 2014, 23:25

WAUW ! :shock:

Dat ziet er super uit zeg !

Altijd gaaf om te zien waar de printen in belanden...En mooi opgelost met het verlengen van de USB en Ethernet!

Ennuh het nodo logo heb je die zelf gesneden ? Ik heb originele logo met de snij plotter gesneden, zo een mooie kast verdient wel het originele logo... toch ? :mrgreen:

PB me maar even voor het logo.. en de maten.
rwijbenga
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 28 aug 2011, 14:58

Re: Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor Annie » 09 jan 2014, 19:53

Hallo, wat een leuke reacties!

@ rtenklooster: Heb de relais er in gezet om o.a. de CV-kamerthermostaat aan en uit te kunnen zetten. Heb van de Chronotherm III de grondplaat al aangepast zodat de "tele" functie gebruikt kan worden. Wil het zo maken dat 's avonds om tien uur het contact weer wordt verbroken en de thermostaat weer teruggaat naar zijn eigen programma. De Nodo zit in een serverkast die hier in de woonkamer staat. Ook het stopcontact aan de achterkant van de Nodo is schakelbaar, wat ik eraan ga hangen weet ik nog niet, misschien een leuk lampje in de kast....

@ rwijbenga: Heb de letters gesneden uit blauwe, transparante PVC-plakfolie. Een Nodo logo zou ik echt veel mooier vinden, echt een super-aanbod. Ik ga je gauw een pm sturen!

André
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor bertb » 10 jan 2014, 12:27

Mooi stukje werk.
Zou je wat meer willen vertellen over de 'tele functie'? Hoe zal de temperatuur worden geregeld als de normale thermostaat buiten spel staat?
Hoe groot is het bereik van de kleine antenne als hij zo mooi in een kast is verwerkt? Heeft het horizontaal plaatsen van de antenne geen invloed op de werken?

Ik wil ook iets dergelijks implementeren, in verband met het stoken van de houtkachel. Ik heb een Chronotherm 4 in de huiskamer, maar die verliest zijn functie als de kachel brandt. Ik wil dan naar een andere thermostaat schakelen, die in een andere ruimte hangt.

Uiteindelijk wil ik waarschijnlijk naar een systeem, waarbij de buitentemperatuur de hoofdrol gaat spelen, met thermostaatregelaars in de afzonderlijke ruimtes in huis.

Groet,
Bert
Nodo Mega 2560 R619 met breadboard, Nodo Uno met breadboard
Tiny Kaku met breadboard, DS18B20, AlectoV1, DHT11
bertb
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 14 sep 2013, 14:00
Woonplaats: Amsterdam

Re: Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor Annie » 16 jan 2014, 17:48

@rwijbenga:

Hoi Remco, heb de stickers ontvangen en opgeplakt, nu is mij Nodo echt compleet! Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Heel erg bedankt!!!

@bertb:

Hallo Bert, de "tele" functie van de Chronotherm IV is met een contact in te schakelen. Je kunt de temperatuur voor de "tele" functie apart instellen op de Chronotherm IV. Dus als de "tele" aansluitingen van de Chronotherm IV worden overbrugd met een relais aan een wiredout poort, zal de thermostaat de ingestelde "tele" temperatuur gaan handhaven. Als het contact weer wordt geopend, dan gaat de thermostaat over op normaal bedrijf. Hoe je het best iets kunt maken als jij nodig hebt in combinatie met de houtkachel? Ik zou dat zelf echt niet weten..........

De Nodo-antenne werkt echt goed in de opstelling hier thuis, het zend-en ontvangstbereik van de Nodo is echt geweldig. I.v.m. het risico van antennebreuk als je er langs gaat met je hand heb ik nu een 433 MHz antenne met 90" hoekje besteld, de antenne komt dan verticaal te staan.
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56

Re: Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor bertb » 17 jan 2014, 10:53

Dank voor je uitleg.

De opstelling ziet er trouwens serieus uit. :)
Nodo Mega 2560 R619 met breadboard, Nodo Uno met breadboard
Tiny Kaku met breadboard, DS18B20, AlectoV1, DHT11
bertb
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 14 sep 2013, 14:00
Woonplaats: Amsterdam

Re: Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor eagle89 » 29 jan 2014, 21:09

Dit ziet er heel mooi uit, leuk om te zien wat anderen maken. Daar haal ik altijd veel inspiratie uit! :D
eagle89
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 30 jan 2013, 19:31

Re: Haaaiii -even voorstellen Annie-

Berichtdoor Annie » 30 jan 2014, 06:44

Bedankt voor jullie leuke reacties! :D

André
Annie
 
Berichten: 92
Geregistreerd: 23 jun 2013, 09:56


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron