nodo-domotica.nl

Ik Hier

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Ik Hier

Berichtdoor pro2call » 06 jan 2014, 09:13

Hallo,

Ik ben opzoek naar een oplossing voor het volgende:

Ik wil mijn huis gaan voorzien van domotica.

Ik wil het volgende bereiken

Ik heb 8 vertrekken in huis die ik wil gaan voorzien van KAKU. Waarvan 1 met een dimmer.
Ik ben dus 7 KAKU inbouw schakelaars 1 KAKU dimmer en 3 KAKU stopcontact schakelaars waar ik schemer lampen mee wil schakelen bij de televisie. En ik wil op alle huidige punten de schakelaars behouden. Dus ik ben dan 10 schakelaars nodig waar van 1 voor de dimmer. En ik wil met een afstand bediening de 3 losse schemer lampen gaan schakelen.
Als met een schakelaar op de muur of afstands bediening een lamp aan of uit gezet wordt moet deze status ook aangepast worden in de NODO zodat daar zichtbaar is of een lamp brand of niet

Tevens wil ik een 6 tal FA20RF rookmelders gaan monteren. En als het brandalarm afgaat dat dan automatisch alle lampen in huis aan gaan. En dat de mobiele telefoons afgaan d.m.v. een SMS.

Een weerstation lijkt mij ook handig om te monteren.

Ook wil ik mijn slimme meters uitlezen d.m.v. de P1 op de stroom meter.

Ook wil ik indien mogelijk mijn watermeter uitlezen. Dit is echter een domme meter zonder puls.

Mijn vraag is op dit moment wat ben ik hier allemaal voor nodig afgezien van de KAKU spullen.

Mijn vermoeden is een MEGA met NES voor de aansturen van de KAKU en de rookmelders en de verbinding met internet en de NSM. De NSM wil ik gaan plaatsen in de meterkast voor het uitlezen van de P1.

Er zal een tablet in de woonkamer komen te liggen welke op de WEBAPP ingelogd zal blijven.
pro2call
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 jan 2014, 08:45
Woonplaats: Kampen

Re: Ik Hier

Berichtdoor rtenklooster » 06 jan 2014, 12:07

Hoi,
Welkom!
Meer heb je inderdaad niet nodig, behalve een voedining. Mega + nes kan je al je kaku aansturen en je energiemeter uitlezen. Betreft de watermeter, de meeste zijn niet zo heel dom. Als je een perikshaaf hebt zie je elders op dit forum een foto + uitleg van hoe ik hem uitlees. Veel watermeters hebben iets van een spiegletje of een magneet namelijk.

Klinkt als een leuke opzet, die sms... als dat een pushbericht mag zijn dan heb je verder niets nodig, anders moet je zelf wat gaan maken met een gsm module of een sms gateway online gebruiken oid.

Ik hoop dat je veel plezier van je nieuwe hobby zult hebben :)
rtenklooster
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 04 aug 2012, 12:10
Woonplaats: Aduard


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron