nodo-domotica.nl

En toen begon het

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

En toen begon het

Berichtdoor Maarten » 23 nov 2013, 01:26

Hallo
mijn naam is Maarten en tja ik kan mijn ogen hier niet weg krijgen.
Ben eigenlijk al heel lang van plan om meer en meer in mijn huis te automatiseren dus toen ik deze site vond.......pffff dat waren al veel vermoeiende uren, zelfs de lucifers hielpen niet meer om de ogen open te houden.
Nu ben ik niet de jongste meer en vraag me oprecht af of ik dit programmeren wel onder de knie zal krijgen.
Het mooiste vind ik om het in elkaar te knutselen, maar aan de andere kant ik weet nog niks van het programmeren dus wie weet. Ik heb geen technische opleiding maar gelukkig wel een redelijk technisch inzicht.

Het lijkt me heerlijk om van alles automatisch te kunnen aansturen en mocht ik er toe besluiten om hier mee te gaan beginnen, zal ik vaak op deze site te vinden zijn.

Is het mogelijk dat sukkeltjes zoals mij dit voor elkaar krijgen?
Wat is nu het beste alleen een kant en klare Mega 2650 te kopen? of beter een kit en zelf in elkaar solderen (als dat mogelijk is) Of is het een goed plan om bv de set van TheWheel over te nemen?

Jullie adviezen hoor ik heel graag.

Een geweldig mooi forum en heb het idee dat hier een aantal mensen heel erg actief zijn en veel werk voor de mensen hier doen. Heel mooi om te zien.
Dank je voor het verstrekken van zoveel informatie en mensen de mogelijkheid te bieden om iets moois te maken.
Voor iedereen hier, veel succes met je project
Maarten
Maarten
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 23 nov 2013, 01:01

Re: En toen begon het

Berichtdoor Paul » 23 nov 2013, 09:23

Dag Maarten,

Welkom. Wat een verstandige keuze is kan ik niet goed beoordelen. Veel hangt er vanaf hoe bedreven je bent in zelf electronica te solderen. Bij twijfel gewoon een werkend exemplaar kopen. Programmeren hoef te niet echt kennis van te hebben, maar technisch inzicht is wel nodig. Maar vooral vragen stellen op dit forum.

Suc-6
Groeten Paul
Paul
 
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31 aug 2011, 20:33

Re: En toen begon het

Berichtdoor PieterS » 23 nov 2013, 13:56

Als je enig geduld hebt zo ik voor nieuw exemplaar gaan. Te bestellen bij http://nodo-shop.nl
Door de NES te kopen heb je nieuwste technologie zoals I2C en een compact exemplaar. Hij is daar ook gebouwd te koop.
Heb NES sinds vandaag in huis en je hoeft alleen connectors en kristallen en batterijhouder te solderen. Stelt nix voor.
Er zijn er genoeg op voorraad. Alleen aan voucher van €150 komen is me onduidelijk... Effe mailen naar Remco of contactadres. ;)

Suc6 Pieter
PieterS
 
Berichten: 234
Geregistreerd: 21 dec 2011, 22:11


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron