nodo-domotica.nl

Even voorstellen

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Even voorstellen

Berichtdoor mDieli » 09 nov 2013, 07:35

Hoi allemaal,

Na enkele weken veel gelezen te hebben vond ik het hoog tijd om me te registreren en me voor te stellen.
Ik ben Mark, 30 jaartjes jong, en ben enkele maanden geleden in de "elektronika in combinatie met de Arduino"-wereld gestapt.
Hoewel ik geen technische achtergrond heb op gebied van losse componenten of programmeren, kan ik me redelijk redden met gezond verstand, logica en mijn computerachtergrond.
(Hoewel veel lezen en gewoon proberen ook wonderen doet :))

Al snel begon het te kriebelen om er wat meer mee te doen en het huis wat meer te automatiseren.
Ik heb wat geexperimenteerd en met mijn eerste echte project ben ik aan de slag gegaan om een toegangscontrole systeem te maken op basis van NFC en een arduino.
Benodigdheden vooral in China besteld en eenmaal binnen lekker aan het knutselen gegaan. Na veel lezen en proberen heb ik het systeem werkend gekregen.
Mijn volgende project wilde ik laten bestaan uit de automatische aan/uit schakeling van de stopcontacten, lampen etc. Omdat ik redelijk huiverig was voor de 433 MHz frequentie kwa storingsgevoeligheid en het feit dat iedereen in de buurt op deze krequentie kan zitten, was ik vooral op zoek om te werken met de zeer goedkope nrf24l01+ zenders/ontvangers.
Helaas door wat tijdgebrek niet de tijd gehad om het communicatieprotocol verder te bestuderen en te proberen.
Toen, bij toeval, op deze site uitgekomen.

Ik was voorheen een beetje afstandelijk tegenover KAKU. Ik vondt het een leuk systeem maar erg duur als je KAKU merk zelf pakt. (Zeker als je bij een Action of Blokker veel minder betaald voor een set)

Uiteidenlijk toch maar de knoop doorgehakt en KAKU spullen gehaald en diverse onderdelen voor een Nodo besteld. Alles opgebouwd op een breadboard en deze staat nu nu al een week of 3 te draaien op mijn bureau.
Ik zit nog met diverse ideeën die ik 1 voor 1 wil uitwerken.

Groet,

Mark
mDieli
 
Berichten: 59
Geregistreerd: 09 nov 2013, 07:12

Re: Even voorstellen

Berichtdoor rtenklooster » 09 nov 2013, 10:00

Welkom bij de club. Veel plezier met je projecten.
rtenklooster
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 04 aug 2012, 12:10
Woonplaats: Aduard


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron