nodo-domotica.nl

En toen was er Geert

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

En toen was er Geert

Berichtdoor geva » 28 okt 2013, 22:58

Hallo Nodo fanaten,

Ook ik ben me al enige tijd aan het verdiepen in jullie nodo speelgoed (en da's positief bedoelt !). Onlangs maar eens beginnen spelen met extra nodo's, zoals ik het nodig heb, maar da's nog geen succes bij me, ik hoop dan ook dat jullie me kunnen assisteren.

Verder zit ik alle dagen met mijn neus in de IT, zowel werkstations, notebooks, servers en netwerken en ben ik nog één van die "rare mensen" die tegenwoordig het nog aandurft om oa een notebook open te gooien en op component niveau iets te herstellen om een klant te helpen.

Dan spreekt het ook voor zich dat ik al meer dan 25 jaar intensief met electronica bezig ben (en de eerste beginselen zijn al 31 jaar geleden gelegd). Een sterke voorliefde voor analoge en laagfrequent techniek ( < 20MHz ) maar de laatste 10 jaar ook regelmatig bezig met de nodige µC's en andere leuke digitale chipjes, waar natuurlijk de PIC's en Atmel's vallen. (sja, die TTL / CMOS reken ik maar bij de vorige categorie ;)) Ook wel af en toe fijn een leuk ding te doen met een Raspberry Pi, Cubieboards, BeagleBoards, ... (alle satelliet en andere video feeds gaan hier zo bijvoorbeeld op het hele mediacenter netwerk).

Maar liefst nog al dat analoog geweld vol buffertjes, oscillatoren, filters en envelope generators. Het zal dan wellicht eveneens niet verbazen dat ik van synthese, sounddesign en dus componeren met elektronische klanken hou. De (drum)syntherizer clonen en prototypes liggen rondom me, klaar om aan begonnen te worden. Regelmatig moet dan natuurlijk ook in de studio gekropen worden om alles te testen en te (mis)(ge)bruiken waar ik kan in de audio producties.

Maar dan begrijp je ook al weer gauw dat ik één waanzinnig probleem heb : een acuut en chronisch gebrek aan tijd. Een dag zou eigenlijk 72 uur voor me moeten duren.

Hop naar mijn volgende project / experiment maar weer ... tot later en ik hoop hier nog veel dingen te leren, die ik nog niet doorhad ivm dit leuke domotica project.

Nog maar eens proberen te kijken waarom ik die SendTo errors blijf krijgen...

Groeten,
Geert

P.S.: jammer dat dit forum geen (rss) feeds actief heeft. Zou handig voor me zijn : heb al zoveel fora en blogs in de gaten te houden.
geva
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 okt 2013, 09:38

Re: En toen was er Geert

Berichtdoor Paul » 28 okt 2013, 23:56

Hoi,

Welkom en veel plezier met je Nodo project(en). Wat je SendTo probleem zul je iets specifieker moeten zijn en zeggen wat je wilt, doet, verwacht en krijgt. Plaat hiervoor maar even elders een post.

Groeten.
Groeten Paul
Paul
 
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31 aug 2011, 20:33


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron