nodo-domotica.nl

Hallo, ik ben Bert

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Hallo, ik ben Bert

Berichtdoor bertb » 28 sep 2013, 13:01

Ja, wat moet ik hier nou zeggen.
Een tijdje geleden wilde ik wat processen in mijn huis gaan automatiseren. Ik heb namelijk een CV met vloerverwarming en een houthaard. Die twee zitten elkaar een beetje in de weg, als ik hout stook, blijft de cv koud. De termostaat vindt het immers al warm genoeg.
De vloer is wel koud, om van de badkamer maar te zwijgen.
Aangezien de haard gedurende 24 uur na het stoken voor warmte zorgt, is dit niet handig.

Daarom ben ik in het verleden begonnen met Homematic, maar dat was vrij duur en nogal gesloten. Nodo is dus een uitkomst. Vooral als er in de toekomst mogelijkheden komen om thermostaatkranen te sturen en modulerende thermostaten te beinvloeden.
Misschien kan ik daar straks zelf een bijdrage aan leveren, want heel onhandig ben ik niet.
Ik ben van huis uit elektronicus (alleen nog hobbyist helaas) en heb mezelf wat programmeervaardigheden bijgebracht. Nee, niet zo goed als wat ik in de Nodo code allemaal zie, maar ik kan me aardig redden.

Verder heb ik een PV installatie en die wil ik ook graag gaan koppelen.

Ik ben echt onder de indruk van Nodo en hoop er nog veel van te mogen zien, gebruiken en wellicht bij te dragen.

Groeten,
Bert
Nodo Mega 2560 R619 met breadboard, Nodo Uno met breadboard
Tiny Kaku met breadboard, DS18B20, AlectoV1, DHT11
bertb
 
Berichten: 268
Geregistreerd: 14 sep 2013, 14:00
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hallo, ik ben Bert

Berichtdoor manjh » 28 sep 2013, 15:50

Leuk, Bert. Welkom!
Hoe meer constructieve geesten hoe beter.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron