[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 488: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4762: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4764: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4765: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4766: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3897)
Toon onderwerp - Hoi van Taz • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

Hoi van Taz

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Hoi van Taz

Berichtdoor tazitiz » 28 aug 2013, 12:27

Hoi Allemaal,

ik ben een weekje aan het prutsen met nodo, nodo shield en een arduino.

eerst goed aan het lezen geweest, hard aan het leren en zit nu wat vastig bij eventghost.

voor ik daar de problemen ga posten denk ik - stel mij even voor!

ik ben erg enthoussiast over de nodo - het is de poort voor mij om mijn huis te automatiseren zonder commercieele tussenwebsites.
ik ben wel thuis in IT, en hou wel van solderen, ben er niet bang van. Zelf heb ik als doel:
de markiezen van mijn huis (10 stuks) te automatiseren met 10 motoren, via klik aan klik uit asun 650
hier heb ik nog weer input voor nodig, zon wind en regen meting. ik zit te denken aan een weerstation van alecto. even kijken nog.

ook heb ik een vloerverwarming in de badkamer met een oude cv motor die altijd aanstaat. hier moet ik vast met een kaku afstandbediening wat kunnen winnen.

in een ander gedeelte heb ik een close in boilertje, deze hoeft maar 10 dagen per jaar aan te staan. schakelen via kaku zorgt er dan voor dat ook hier een enorme besparing plaats gaat vinden.

etc. etc.

zin in !
tazitiz
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 28 aug 2013, 11:33

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor manjh » 28 aug 2013, 16:23

Welkom in de wereld van Nodo!
Ik lees dat je al heel wat plannen hebt, dus voorlopig genoeg te doen.
Even puntsgewijs.
EventGhost: de plugin die er nu is, is niet erg stabiel. Ik gebruik zelf EventGhost behoorlijk intensief, het is de link tussen alle Nodo's in mijn huis en de PC, waar ik in een SQL database van alles bijhou. Ook heb ik op een eigen Apache server een html pagina waarmee ik van alles kan meten en bedienen, en EventGhost is dus een belangrijke schakel.
Voordat je je hierin stort, wacht nog even af tot we een betere plugin kunnen bieden.

10 rolluiken: tsja. De ASUN650 is uitstekend, ik gebruik zelf drie SUN650's (de voorganger, met oude adressering). Probleem wordt het als je twee of meer ASUN650's te dicht bij elkaar wilt plaatsen. KAKU beveelt zelf minimaal 50cm aan, anders kunnen ze zich gek gedragen.
Als je bij de rolluiken zelf ruimte hebt voor een montagedoos met daarin de ASUB750 dan is er waarschijnlijk geen probleem. Als je de bedieningen allemaal bij elkaar hebt zitten zou het moeilijk kunnen worden.
Alternatief is om het met een Nodo te doen. Er bestaan I2C I/O kaartjes waarmee je relaisbordjes kunt aantsturen. voor een rolluik heb je 2 relais nodig, eentje voor omhoog, de ander voor omlaag. Voor de veiligheid moet je de 230v voedsing van 1 relais laten komen uit de ruststand van de ander. Op die manier voorkom je dat het rolluik door een schakelfoutje zowel de op als de neer draad op spanning krijgt, ik durf er niet aan te denken wat er dan gebeurt.

Die boiler hoeft slechts 10 dagen per jaar...? Zijn dat vaste dagen, of hoe wil je dat schakelen? Een KAKU is mogelijk, kijk wel even naar het vermogen. Er zijn KAKU schakelaars die max. 1500 watt aankunnen, check even of dat genoeg is.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor tazitiz » 29 aug 2013, 18:34

Hoi hans,

Bedankt voor je tips!

De tip voor een goede afstand tussen de asun 650 neem ik ten harte! Ik wil de markiezen in 4 sets aansturen, en de asun kastjes kunnen verdeeld over de gevel worden geplaatst. Dus daar kan ik goed rekening mee houden.

Verder de plugin voor evenghost geeft al snel errors, maar ik heb het nu net 5 minuten allemaal draaien zonder errors.

Waar het misging is dat je de nodo shield niet bovenop de ethernet module op de mega kan prikken. Net een breadboard gepakt en de lijntjes volgens het schema aangesloten. Ik maak nog wel een printje met wat baantjes en pinnetjes - klinkt doenbaar.

Ik heb nu de 3.5.x versies draaien die zijn vast nog onstabiel, maar geven mij een goed idee hoe het moet werken.

Heb het geheel op een atom servertje aangesloten, die ook als mijn persoonlijke nas werkt. Draait met windows 7 professinal, zodat ik er met terminal server vanaf de ipad op kan werken.

Het idee van een database op zetten en weergegevens, verbruikgegevens en andere dingen op te zetten is precies mijn idee. Met de weergegevens de markiezen bedienen, stroom en gas verbruik meten etc.

De close in boiler staat in het gastenverblijf (ja erg he) en die wordt maar een paar weken gebruikt per jaar. Ik denk dat ik er nog een extra relais tussen zet, dan kan ik een goedkope kaku schakelaar ervoor zetten. Ook goed om even over de wattage te denken hier, alweer bedankt voor de tip!

1 weekje prutsen achter de rug, en ben heel enthoussiast!

Voor de database moet ik even kijken of het een mysql of een oracle wordt, ik heb wat meeer ervaring met oracle, maar mysql moet lukken en is wat zachter voor het systeem.

Voor alle nodo supporters, bedankt ! Hier kan ik met leuk werk en weinig budget een serieus domotica systeem in elkaar zetten.
tazitiz
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 28 aug 2013, 11:33

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor tazitiz » 22 sep 2013, 18:04

Even een update,
Heb een raspberry pi geinstalleerd, en de webapp, alles terug naar de 3.0.1 versie gebracht want de lokale webapp is er nog niet voor de hogere versies.
Was leuk werk! Ben blij dat ik nu heerlijk makkelijk het huis kan gaan automatiseren! De eerste markies hangt en werkt erg goed :

Stap voor atap. Hoop dat er snel een webapp update komt voor de lokale versie. Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het graag. Ik spreek html, php en sql, ik hoor het wel als dat kan helpen.

Groetjes en bedankt voor nodo!
tazitiz
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 28 aug 2013, 11:33

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor tazitiz » 25 sep 2013, 22:20

Het plan om de markiezen compleet te automatiseren begint vorm aan te nemen.

Dit weekend gaan de andere markiezen aan de gevel. Dit met meerdere asun650 modules.
Nu wil ik de volgende dingen gaan regelen:
Bij regen alle markiezen meteen dicht
Bij wind hoger dan 5 m/s markiezen dicht
Bij zonsondergang markiezen dicht
Bij veel zon, geen regen, wind lager dan 5 m/s en overdag dan markiezen open.

Nou vandaag kwam de alecto 3500 binnen. Dat ging goed. Was even prutsen met missende ino file maar werkt nu helemaal, ook in de webapp.

Het enige wat ik nog niet meet is zonneschijn, maar die zien we volgend jaar pas weer ;-)

Okay tip van mij, de alecto 3500 is in de goedkope aanbieding bij http://www.technischgoedvlug.nl voor 53 euro. ook heb ik daar een klik aan klik uit 3500 watt schakelaar voor 17,95 op de kop getikt voor de close in boiler. Nou kan ik ook eens een tip geven ;-)
tazitiz
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 28 aug 2013, 11:33

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor manjh » 25 sep 2013, 22:32

Goed bezig, man.

Zorg bij die asun650's wel voor voldoende tussenruimte, niet te dicht naast elkaar monteren!
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor tazitiz » 30 jan 2014, 15:33

Nou een update van het markiezen volk.
Hier de markiezen in werking: http://youtu.be/mO_yv8-q5n4 Dit is een kort maar leuk filmpje.

Verder heb ik eindelijk de nieuwe nodo nessen binnen, ik heb er 2 besteld, 1 voor ontwikkel en 1 voor prod.
Ik ben begonnen met het solderen van 1 set. Bij het solderen heb ik de rf send receive aurel aan de verkeerde kant van de print vastgesoldeed. geen desoldeerbout of litze natuurlijk in huis.. heb hem maar een beetje platgebogen en hij maakt geen contact met andere electra op de arduino of de nodo nes zelf.

Versturen en ontvangen van rf gaat erg goed, ik heb de magneetvoet antenne gebruikt. Volgens mij ontvang ik nu enorm veel meer data dan ervoor. Als ik de raw receive aanzet zie ik enorm veel codes langskomen. ik heb de plugin 008 voor de alectov1 al geinstalleerd, misschien moet ik eens kijken of ik de weerstations van de buren ook ontvang ;-)
Andere mogelijkheid is dat als je de aurel aan de onderkant plaatst dat hij het nog beter doet, maar dat lijkt me dan weer sterk.

Volgende plannen zijn het monitoren van water, gas en electra. zin in!
tazitiz
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 28 aug 2013, 11:33

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor rwijbenga » 30 jan 2014, 18:09

Ziet er goed uit !
rwijbenga
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 28 aug 2011, 14:58

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor tazitiz » 06 maart 2014, 09:15

Het was even zoeken. Wat is de input voor de pulse, en met de ldr voor de electriciteit knippert de lijn veeel van wiredin on naar off. Maar ik meet nu electriciteit- en gasverbruik op mijn meterkast nodo. En luchtdruk en warmte van de garage. Na een nachtje de gegeveens verzamelen is het wel schokkend, we gebruiken veel energie.

Vanochtend enorme piek, aah dat is het koffiezetapparaat. Nu nog aan de slag meet de watermeter en dan kunnen we gericht gaan besparen. Want meten is weten en ik vind dat de Nuon te hoge rekeningen stuurt.

Had ik al ergens aangegeven dat mijn vrouw en ik erg blij met het nodo project zijn? Bedankt voor het delen!
tazitiz
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 28 aug 2013, 11:33

Re: Hoi van Taz

Berichtdoor tazitiz » 17 apr 2014, 14:03

nog even een update. Ben lekker aan het prutsen geweest met de code op de raspberry pi. Vond het interessant om een image te maken met live data, en dat kan!

je kan een ander plaatje gebruiken met php om een nieuwe te maken, hiervoor gebruik ik het beeld van mijn beveiligings ip camera. Nou haal ik uit de nodo database wat waardes van sensoren en die zet ik met text en wat grafiekjes er bovenop.

echt super is het niet, maar ik kan het wel!
http://holland-ict.xs4all.nl/hoi/testgraph.php
tazitiz
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 28 aug 2013, 11:33

Volgende

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron