nodo-domotica.nl

Even voorstellen: Stefan

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Even voorstellen: Stefan

Berichtdoor DrEnergy » 04 jan 2012, 09:27

Via deze weg wil ik mij voorstellen aan de mensen die op die forum actief zijn. Mijn naam is Stefan, ben 23 jaar en ben fulltime systeembeheerder. Sinds enige tijd heb ik veel interesse gekregen in het domotica, en dan vooral voor toepassingen binnen huis zoals verlichting, multimedia, beveiliging.

Het doel van het project is om allereerst via een ipad / eventghost / server / nodo diverse klik aan klik uit verlichting te bedienen, tevens wil ik de temparatuur meten in minimaal 3 ruimtes, en kunnen controleren of de voor/achter deur en schuurdeur dicht is dmv de magneet strips van KAKU.

Ik sta op het punt om een arduino starters kit te bestellen met daarbij een aantal extra onderdelen voor de nodo shield.

Hieronder wat ik dacht nodig te hebben, ik vond het gemakkelijk om dit bij iprototype.nl te bestellen omdat ik hier met iDeal kon betalen en ik het meeste hier vandaan kon halen.

iPrototype Starter kit
Thermistor
Real Time Clock Module
RF Transmitter - 434MHz
RF Receiver - 434MHz

Enige wat ik hier nog mis is de infrarood led's.

Vragen:
- Is het verstandig om bovenstaande te bestellen, rekening houdend met het feit dat er achter de schermen druk wordt gewerkt aan een nieuwe release van de nodo shield welke gebaseerd is op de nieuwe Arduino Mega 2560 Rev3. Moet ik deze erbij bestellen of kan ik met bovenstaande prima uit de voeten?
- Uiteindelijk wil ik alle hardware inbouwen in een mooi plastic kastje (iemand hier ervaring mee)
- Zijn er nog andere weerstandjes, ledjes etc wat ik nodig heb?
- Mijn electro techniek kennis is niet heel indrukwekkend, maar toch wil ik het gaan proberen om dit te bouwen. Is het verstandig om nog ergens een boek over te kopen?

Bovenstaande is een lang verhaal, en ben vast het een en ander vergeten. Ik ga vd week een website bouwen waar ik het project stap voor stap ga bijhouden. Graag hoor ik van jullie of het bovenstaande klopt kwa bestelling of dat ik beter kan wachten op de arduino mega 2560.

Alvast bedankt en keep up the good work iedereen, ben heel erg onder de indruk wat jullie tot nu toe hebben gemaakt!
DrEnergy
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 04 jan 2012, 09:09
Woonplaats: Dordrecht

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron