Een tijdje terug op de site van Nodo terrecht gekomen.
Omdat ik vaak (op dezelfde plek en voor langere tijd) in het buitenland zit, was dit een mooi project om de avonden mee te vullen. Dus alle onderdelen in huis gehaald en aan het solderen geslagen.
Tot nu toe de eerste nodo in elkaar gezet en bezig met de tweede.
De eerste komt als centrale in de meterkast:
Arduino Mega
Nodo built 491
Alleen RF zenden en ontvangen
Userplugins voor versturen push berichten
Deze centrale zal naast stroomverbruik meten, ook pushberichten naar mn telefoon sturen waneer bijvoorbeeld post is bezorgd, er iemand aanbelt, de voordeur wordt geopend, of (wanneer er echt stront aan de knikker is) als mn huis in de fik staat.
Stroomverbruik meten heb ik nog niet gerealiseerd, push berichten versturen wel.
Inmiddels bezig met de tweede nodo, welke als satteliet in de woonkamer komt, om samen met een RedEye wifi to ir converter, de stereo en verlichting gaat aansturen met de iPad (of andere tablet zodat de iPad beschikbaar is voor andere zaken):
Arduino Uno
Nodo built 491
RF zenden en ontvangen
Ir zenden en ontvangen
icm Redeye wifi to ir
Heb zelf een redelijk technische achtergrond (scheepsbouwkundig ingenieur) maar nog een newbee op het gebied van elektronica en arduino. Dus dit forum en google are my friends

Op het moment is het me nog niet gelukt om de IR zenden aan het werk te krijgen, ik hoop dat een van jullie me daarmee kan helpen. Zie daarvoor mijn post onder nodo aan de praat krijgen.
Thanks!