nodo-domotica.nl

Even voorstellen: Twan

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Even voorstellen: Twan

Berichtdoor Twan » 10 feb 2013, 10:38

Hallo,

Ik ben Twan, en sinds kort ook besmet met het Nodo virus, aangestoken door mijn broer. Wat een fantastisch project! Ik heb een Mega2560 met Ethernetshield. Op de pinnen van de mega die nog vrij zijn naast de ethernetshield heb ik een eigen printje gedrukt met een goedkope ebay RF zend / ontvanger en een klok module.

Inmiddels zijn er al een paar KIKA schakelaars en dimmers in gebruik. Tevens een DHT11 om de temperatuur en luchtvochtigheid uit te lezen. De volgende stap moet een thermostaatfunctie worden. In de webapp bij waarden heb ik al een slider gemaakt zodat ik de termperatuur in kan stellen en in een variabele kan stoppen. Daarnaast heb ik al een Dallas DS18B20 temperatuursensor werkend. Enige stukje wat nog ontbreekt is de software. Nou had ik gedacht om evt zelf een commando of userplugin toe te voegen aan de code, zodat ik een relais om kan laten klappen om de ketel aan te sturen:

inschakelen als: gemeten temperatuur < (gewenste temperatuur -0.2)
uitschakelen als: gemeten temperatuur > (gewenste temperatuur +0.2)

Die plus en min 0.2 is nodig zodat het relais niet gaat klapperen als de gemeten en gewenste temperatuur elkaar dicht naderen (hysteresis) .

Hoe kan ik precies een commando of een userplugin erbij maken? Ik begrijp dat ieder commando / plugin een nummer heeft, bv de DHT11 is nr 145. Welke nummers kan ik het beste gebruiken zodat ik in de toekomst compatible blijf met de orginele broncode? Is er iemand die me op weg kan helpen? De vergelijking van temperaturen en een if / then /else stukje software gaat me denk ik wel lukken, maar de kunst is om dit op een nette manier op te nemen in de Nodo broncode. Ik had een commando in gedachten als:
Thermostaat huidigetemperatuur, gewenstetemperatuur

Mocht er al iemand zijn die zoiets al gemaakt heeft (ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben met een nodo thermostaat wens dmv een mooie slider op de ipad), of iemand die me op weg kan helpen, dan hoor ik het graag.

Groetjes Twan.
Twan
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 17 jan 2013, 21:08

Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron