nodo-domotica.nl

Even voorstellen jklflipper

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Even voorstellen jklflipper

Berichtdoor jklflipper » 26 dec 2011, 22:18

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad. Ik wel in ieder geval. Ik ben geen handige jongen in de zin van alles zelf kunnen doen maar mag graag dingen proberen waarvan ik weet dat het werkt. Doe zelf aan modelbouw. Bedenk graag dingen die ik dan later probeer te realiseren.

Ik ben al eninge tijd bezig met het uitzoeken welke mogelijkheden er zijn mbt domotica. Doordat ik niet al te veel eisen stel aan het systeem ben ik tot de conclusie gekomen om KAKU te gebruiken. Dit mede door de prijs van dit systeem. Tuurlijk is het niet het neusje van de zalm maar het doet wat ik wil prima zonder problemen. Echter heb ik nu zoveel van die onderdelen liggen(deur/raam contacten, bewegingssensors, schemersensors, inbouwschakelaars etc etc) dat ik meerdere AB's nodig heb om alles te kunnen bedienen en dat is nu net niet de bedoeling.

Wat ik graag zou willen is het volgende: Ik wil mijn KAKU kunnen bedienen met mijn Logitech Harmony One, ik wil temperatuur kunnen meten in de woonkamer misschien in de toekomst ook op andere kamers, ik wil de meterstanden van energie, gas en water kunnen uitlezen en een interface dat werkt op android, IOS en Windows. Dit moet via internet kunnen dus als ik niet thuis ben wil ik wel controle kunnen uitoefenen.

Nu heb ik het een en ander gelezen over de KAKU TCP-300 en de Light Manager Pro met tempsensor. Echter kan ik hier niet alles mee zoals hierboven beschreven. Nu kwam ik op internet meerdere mogelijke oplossingen tegen waarvan er twee mijn voorkeur genieten en wel de RFXcom en de op dit forum gebruikte Andruido. Alleen weet ik niet wat ik allemaal nodig heb van Andruido om mijn wensen te kunnen vervullen en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Budget: tja dat is een heikel punt altijd. Het kost vaak meer dan waar men vanuit was gegaan omdat men het een of andere vergeten was om rekening mee te houden. Nu was ik bijna zo ver om de TCP-300 van KAKU en de Light Manager Pro met tempsensor aan te schaffen van KAKU maar dan heb ik niet alle gewenste mogelijkheden. Dus wilde ik +/- ongeveer het zelfde uitgaven als aan de KAKU onderdelen. Kan iemand mij helpen en mij vertellen wat ik allemaal nodig heb om mijn wens te kunnen realiseren?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr,

jklflipper
jklflipper
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 26 dec 2011, 21:50

Re: Even voorstellen jklflipper

Berichtdoor Petervd » 27 dec 2011, 11:22

Hoi,

Leuk om je ambities te lezen, domatica is in opmars als ik het zo lees.

Ik weet niet wat je tot nu toe allemaal hebt gelezen op Nodo, maar wat jij wilt is in principe best mogelijk, kost wel wat inspanning.

Eerst even wat uitgangspunten:

Ik begrijp dat je gebruik wilt gaan maken van de TPC-300, bedenk dat deze KAKU zender alleen aan zenden doet en je dus niet kunt uitlezen wat er door andere zenders is verzonden. Dit is denk ik voor jou project een probleem, want ik denk zo maar dat je aan de hand van temp gegevens zaken wilt gaan schakelen (of op basis van beweging/licht donker).

De TPC kan verder buiten bepaaltde senes op een aangegeven tijd activeren niet zo veel autonoom, kortom hij zal aan je pc moet zitten om mee te kunnen schakelen. Als dat geen probleem is, prima!

Voor het geld dat je uitgeeft aan de TPC-300 zou je ook kunnen overwegen om een NoDo te bouwen, als je een klein beetje handig bent is het een uurtje werk (en ongeveer 30 euro aan spullen max). Er loopt nu ook een samenkomenactie waarin je een complete set kan bestellen en dan is het eenm kwestie van inprikken en solderen.

Grote voordeel dat je dan hebt (behalve dat het goedkoper en leuker) dat je in staat bent zelf te bepalen wat er met de KAKU spullen gebeurd, je kunt signalen van de verschillende zenders(ontvangen en versturen. Middels de eventhandler binnen nodo kun je dan zelf allerhande events configureren en daar acties aan hangen. Tevens kun je door gebruik te maken van de annaloge en digitale inganngen van de nodo externe gegevens raadplegen (voorbeelden staan op de site)

Ik hoop dat ik je hiermee wat inzicht heb gegeven over de verschillende mogelijkheden.

Suc6.

Peter
Petervd
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 01 dec 2011, 16:25


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron