nodo-domotica.nl

Even voorstellen

Vertel iets over jezelf, je achtergrond en wat voor doel je voor ogen hebt met de Nodo.

Even voorstellen

Berichtdoor BoBas » 07 dec 2011, 20:51

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Arduino MEGA 1280 en bezig om een soort Domotica te maken met een ethernet shield.

Enige jaren geleden heb ik met een PIC 877 een soort gelijk projectje gedaan voor mijn verlichting in de kamer, gang met bewegingssensoren en een deurbel die tevens de buitenverlichting laat banden.
Met een draadloze seriele overdracht kunnen al deze funcies vanaf een PC ook bediend worden alsmede de tijd aangepast worden.

De Nodo leek mij een leuke uitbreiding met veel meer, al reeds uitgewrkte, mogelijkheden.

Ik heb dus de Arduino files gedownload en de versie 022 daarop losgelaten, maar nu heeft Arduino (mogelijk als St.Klaas kado) vandaag de IDE geupgraded tot versie windows V1.0 ??
Loopt dus meteen uw software vast omdat de Serial andere commado's heeft verkregen ??

Hopelik kan de source hierop worden aangepast.

Een tweede vraag is of er ook nog NODO shield zijn aan te schaffen ?
Groet, Bas
BoBas
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 07 dec 2011, 14:45
Woonplaats: Maarssen (Stichtse Vecht)

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Paul » 07 dec 2011, 22:32

Hoi Bas,

Welkom!

Geen zorgen. De nieuwe Nodo release gaat a.s.a.p. worden opgeleverd voor de meest actuele versie van de Arduino compiler.
Groeten Paul
Paul
 
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31 aug 2011, 20:33


Keer terug naar Even voorstellen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron