nodo-domotica.nl

Dubbele grafiek in Android

Alles over het besturen van je Nodo met behulp van je Android, IPhone of IPad

Dubbele grafiek in Android

Berichtdoor mvdbro » 01 jul 2014, 08:34

Zat gisteren nog even te testen met een oudere elcheapo "kijkshop" tablet met Android Jelly Bean (4.1). Daarbij krijg ik af en toe dit beeld te zien:
Afbeelding
Iemand die dit probleem ook al eens heeft gezien? Oplossing/workaround?

Ik zit eraan te denken om deze aan de muur te hangen (witte kleur, beter voor de WAF) maar dan moet ie het wel goed doen.
mvdbro

Re: Dubbele grafiek in Android

Berichtdoor arendst » 01 jul 2014, 10:57

Ik heb het wel vaker gezien met chrome op de oudere Android versies. Een andere browser wil nog wel eens helpen. Dolphin Browser deed het een stuk beter.

Op 4.4 gebruik ik nu Chrome wat altijd goed gaat.
Theo Arends
Gebruikers-avatar
arendst

Berichtdoor mvdbro » 01 jul 2014, 16:08

Deze tablet zit vrees ik vast aan Android 4.1. Er is wel een update button, maar die zegt altijd dat de tablet up to date is. Het is een elcheapo dus er zullen ook wel geen nieuwe firmware versies komen. Om een totale fullscreen ervaring zonder webbrowser effect te krijgen in Jelly Bean 4.1. gebruik ik een simpele custom apk waarin een "webview" wordt aangeroepen met setting"

getWindow().getDecorView().setSystemUiVisibility(8)

Hiermee krijg ik fullscreen zonder navigatiebuttons en status bar. Die kun je ook niet meer terugkrijgen en er zijn ook geen typische webbrowser functies/buttons, dus de gewone gebruiker gaat geen android meer zien wat hij ook doet. De "webview" functie is volgens mij de webkit stock browser functie. (ik heb volgens mij ergens gelezen dat die bij kitkat is vervangen door de chromium 30 engine)

Ik heb ook gewerkt met Google Chrome in fullscreen, maar als je dan b.v. naar beneden swiped in de lijst van values, dan komt de adres bar weer in beeld, dus weg fullscreen en zie je dat je gewoon in een webbrowser zit. Weg professionele indruk van mijn "domotica controller" :cry:

Ik blijf voorlopig de Nexus gebruiken op kitkat, maar het zou toch mooi zijn als ik dit budget dingetje ook nog zinvol in kan zetten.

De custom apk is niet veel meer dan dit:
Code: Selecteer alles
   public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
      super.onCreate(savedInstanceState);
      setContentView(R.layout.webview);

getWindow().getDecorView().setSystemUiVisibility(8);

webView = (WebView) findViewById(R.id.webView1);
      webView.setWebViewClient(new WebViewClient());
      webView.getSettings().setJavaScriptEnabled(true);
      webView.loadUrl("http://192.168.0.10/webapp");
   }

Ik weet niet of chrome op 4.1 een eigen web engine gebruikt en of het mogelijk is om die onderwater aan te roepen vanuit je eigen app? Dus de engine gebruiken maar alle toeters en bellen niet.

Op dit kitkat versie gebruik ik deze code in de app:
Code: Selecteer alles
   public void onCreate(Bundle savedInstanceState) {
      super.onCreate(savedInstanceState);
      setContentView(R.layout.webview);

getWindow().getDecorView().setSystemUiVisibility(
         View.SYSTEM_UI_FLAG_LAYOUT_STABLE
                  | View.SYSTEM_UI_FLAG_LAYOUT_HIDE_NAVIGATION
                  | View.SYSTEM_UI_FLAG_LAYOUT_FULLSCREEN
                  | View.SYSTEM_UI_FLAG_HIDE_NAVIGATION // hide nav bar
                  | View.SYSTEM_UI_FLAG_FULLSCREEN // hide status bar
                  | View.SYSTEM_UI_FLAG_IMMERSIVE_STICKY);

webView = (WebView) findViewById(R.id.webView1);
      webView.setWebViewClient(new WebViewClient());
      webView.getSettings().setJavaScriptEnabled(true);
      webView.loadUrl("http://192.168.0.10/webapp");
   }

Dit waren mijn eerste android/eclipse excercities. Erg smerig natuurlijk om die URL hard in te bakken, maar ik ben nog niet zover om dat als setting in de app te krijgen...
Ik was aan de eclipse oefening gestart omdat ik geen enkele browser kon vinden die precies deed wat ik wilde, maar misschien heeft iemand daar nog een tip?

Zijn er hier misschien nog Android app bakkers op het forum?
mvdbro

Berichtdoor mvdbro » 02 jul 2014, 14:54

arendst schreef:Ik heb het wel vaker gezien met chrome op de oudere Android versies. Een andere browser wil nog wel eens helpen. Dolphin Browser deed het een stuk beter.

Op 4.4 gebruik ik nu Chrome wat altijd goed gaat.

Ik heb nog even verder getest met de 4.1 Jelly Bean tablet. Het probleem van dubbele grafieken doet zich ook voor met de standaard Android Browser. Met de Chrome browser doet het probleem zich niet voor.

De standaard browser zet de grafieken dus tweemaal neer. Bij verder testen wordt duidelijk dat 1 grafiek op de juiste plek wordt gezet en 1 grafiek altijd bovenin de sectie waarbinnen je kunt scrollen, dus altijd net onder de bovenste knoppenbalk. Blijft vreemd...
mvdbro

Berichtdoor manjh » 02 jul 2014, 16:08

Ik heb Android 4.0.3, en zie wel vaker gekke dingen. Zo krijg ik bij beantwoorden van webmail altijd een dubbel scherm, maar dan links/rechts... verder werkt het wel goed. Gebeur bij de standaardbrowser... chrome heb ik nog niet getest.
Hans
manjh

Berichtdoor mvdbro » 05 jul 2014, 10:37

manjh schreef:Ik heb Android 4.0.3, en zie wel vaker gekke dingen. Zo krijg ik bij beantwoorden van webmail altijd een dubbel scherm, maar dan links/rechts... verder werkt het wel goed. Gebeur bij de standaardbrowser... chrome heb ik nog niet getest.

Maar met deze versie (4.0.3) en de standaard android browser werk de webapp dus wel zoals het hoort?

Zijn er misschien gebruikers die eens willen testen met android 4.1.x en de standaard browser?
mvdbro

Takeaway epos

Berichtdoor alexhammand » 03 feb 2016, 11:46

ePos Anytime is one of the leading POS providers to the hospitality industry. Providing solutions to Takeaways, Restaurants, Café’s, Dessert Lounges and Bars. Our ePos systems, are not just designed to take orders, we offer a complete tool to manage your business, from taking orders, running reports, managing staff, marketing and much more.

epos with tablet
epos with tablet uk
alexhammand

Keer terug naar Android & iOS