nodo-domotica.nl

wlan

Hier kan gediscussieerd worden over sensoren, electronica problemen, componenten, etc.

wlan

Berichtdoor bryan241 » 27 okt 2014, 18:22

http://m.banggood.com/TLN13UA06-RS232-U ... 47754.html
Lijkt me wel een aardige uitbreiding voor de nodo...
:D
bryan241

Re: wlan

Berichtdoor manjh » 27 okt 2014, 21:15

We hebben al plannen voor een test met een goedkopere versie. Watch this space.
Hans
manjh

Berichtdoor tim » 28 okt 2014, 12:13

manjh schreef:We hebben al plannen voor een test met een goedkopere versie. Watch this space.

Wat gaat die module dan kosten? En hebben we dan de NRF module niet meer nodig? Alle nodo''s op wifi is ook wel cool!
tim

Berichtdoor manjh » 28 okt 2014, 16:23

tim schreef:
manjh schreef:We hebben al plannen voor een test met een goedkopere versie. Watch this space.

Wat gaat die module dan kosten? En hebben we dan de NRF module niet meer nodig? Alle nodo''s op wifi is ook wel cool!

Weet ik nog niet. Voor WiFi zie ik twee mogelijkheden.

Ten eerste de koppeling met Internet voor de WebApp. Daarmee heb je dan geen Ethernet meer nodig, maar helaas zou je dan ook de SD Cardslot verliezen, en da's niet handig. Dus ethernetshield erop laten, en de WiFi module toevoegen.
Maar: wat is de toegevoegde waarde? Is het wel zoveel aantrekkelijker om de Nodo via WiFi te koppelen? Waarom kan een simpel patchkabeltje naar de router niet?

Ten tweede, en nu denk ik even ver vooruit, communicatie tussen Nodo's onderling. Dat zou parallel aan de 433 en de 2.4GHz transceivers kunnen, maar ik vraag me af wat dat toevoegt. De WiFi transceivers kosten ongeveer hetzelfde als de 2.4GHz transceivers.
Alweer: wat is de toegevoegde waarde? 2.4GHz transceivers of WiFi hebben beide het voordeel dat ze de 433 band niet belasten, dus dat geeft wat meer lucht voor KAKU signalen. Maar ten opzichte van elkaar zie ik niet zoveel voordeel. Beide 2.4GHz, beide kosten weinig.

Zeer binnenkort heeft het Nodo kernteam weer een brainstorm sessie, waar dit zeer zeker aan de orde gaat komen. :)
Hans
manjh

Berichtdoor tim » 29 okt 2014, 16:57

manjh schreef:De WiFi transceivers kosten ongeveer hetzelfde als de 2.4GHz transceivers.

Zijn die Wifi dingen echt zo goedkoop? Ik kocht 10 stuks NRF modules voor minder dan 7 euro. Maar als je voor hetzelfde geld Wifi modules kan krijgen is dat toch een betere keuze denk ik. Moet er alleen nog een plugin voor komen.

Ik heb zo eens een rondje gegoogled op de NRF24L01 en ontdek wel steeds meer domotica projecten die er iets mee doen. Ik denk vooral vanwege de lage kosten. Hebben ze die goedkope Wifi modules zeker nog niet ontdekt?
tim

Berichtdoor manjh » 29 okt 2014, 18:44

Volgens mij zij die untis wel EOL... hoeft geen ramp te zijn, maar toch.
Hans
manjh

Keer terug naar De electronica hoek