nodo-domotica.nl

Nodo unit 2 + KAKU AB.

Stel hier je vragen over het gebruik van je Nodo in combinatie met EventGhost en de Nodo plugin.

Nodo unit 2 + KAKU AB.

Berichtdoor Naitsirhc » 28 jul 2012, 16:59

Hallo,

Ik wil graag een nodo met een relaisbordje in mijn wandcontactdozen van de rolluiken inbouwen. Dit omdat de ASUN 650 niet werkt naast elkaar. De nodo zal dat hoop ik wel doen.
Deze nodo zal een hoog unit nummer krijgen, dit omdat deze nodo stand alone dient te werken. Ik heb deze nodo in eventghost een unit nr.02 gegeven (wordt later een ander nummer). Echter functioneert mijn afstandbediening van de KAKU dan niet meer. Zet ik het unit nummer terug (op nummer 01), dan doet de nodo wel het hele programma.
Weet iemand een oplossing, zodat ik deze nodo in het netwerk kan opnemen en ook deze kan besturen met de KAKU AB.?
Naitsirhc
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 30 sep 2011, 14:28

Re: Nodo unit 2 + KAKU AB.

Berichtdoor Naitsirhc » 28 jul 2012, 20:47

Heb eens nagedacht:

Waarom zou ik bovenstaande willen.....De Mega (unit 1) zal de kaku codes door kunnen zetten naar unit 2. Het is wel zo, dat unit 1 niet uit mag vallen.....
Naitsirhc
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 30 sep 2011, 14:28

Re: Nodo unit 2 + KAKU AB.

Berichtdoor manjh » 30 jul 2012, 12:58

Ik begrijp het probleem niet. Als je met een KAKU handzender een signaal uitstuurt, dan is dat een zuiver KAKU signaal en heeft het helemaal niets te maken met een Nodo unit nummer.
Of die slave nou nummer 1 of nummer 13 heeft, het KAKU signaal komt gewoon aan en kan in de eventlist worden opgepakt.

Als je wil kan ik je eventlist wel eens bekijken. Kun je hem even uitlijsten en sturen?
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Nodo unit 2 + KAKU AB.

Berichtdoor Naitsirhc » 04 aug 2012, 21:50

Hallo Hans,

Sorry voor het niet reageren...Had het druk met het bouwen van een blokhut....

Allereerst bedankt voor jet aanbod
Ik ben nu weer druk bezig oom de boel in huis om te zetten, met een mega en een nano als unit 1 en 2. Als de boel gereed is, en het werkt nog niet, dan neem ik graag je aanbod aan... (thumbs up)
Naitsirhc
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 30 sep 2011, 14:28

Re: Nodo unit 2 + KAKU AB.

Berichtdoor manjh » 06 aug 2012, 13:20

tuurlijk, geen probleem hoor.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Nodo unit 2 + KAKU AB.

Berichtdoor Naitsirhc » 20 aug 2012, 11:31

Hallo Hans,

Weet niet wat ik gedaan heb, maar het werkt nu naar behoren....
Ben nu echter aan het prutsen met de mega. dus nog geen tijd gehad om alles in te bouwen in de WCD.....
Wordt vervolgd dus.
Naitsirhc
 
Berichten: 232
Geregistreerd: 30 sep 2011, 14:28


Keer terug naar EventGhost gebruik

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron