nodo-domotica.nl

AYCT-102 en automatische codes

Stel hier je vragen over het gebruik van je Nodo in combinatie met EventGhost en de Nodo plugin.

AYCT-102 en automatische codes

Berichtdoor DennisVanMaren » 30 dec 2011, 15:42

Hoi,

Ik heb een KaKu remote AYCT-102 aangeschaft voor de nodo, wanneer ik binnen eventghost de signalen ontvang dan zie ik het vogende informatie (knop 1 on).

> Direction=Input, Source=RF, Event=(NewKAKU 0x3968480,On)

Als ik vanuit eventghost deze code wil versturen dan kan dit niet via de newkaku of sendnewkaku commando omdat er binnen eventghost niet de hexadecimale code kan worden ingevoerd (maximaal 255).

Is er een andere manier om de automatische codes van de AYCT-102 vanuit eventghost te sturen?

P.s. geweldig project ik ben mijn electronica hobby weer aan het oppakken door de nodo :D

Alvast bedankt,

Dennis van Maren
DennisVanMaren
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 20 nov 2011, 11:29
Woonplaats: Den Haag

Re: AYCT-102 en automatische codes

Berichtdoor Jubaard » 30 dec 2011, 16:59

Wat ik zelf hier doe is een ontvanger zowel de code van je remote als van de nodo leren, als het goed is kan iedere newkaku 6 verschillende zenders leren.

Een andere optie is de ontvanger alleen de nodo leren en de nodo je remote laten ontvangen en doorsturen (dan heb je een vertraging en wanneer je nodo uit is kan je je licht niet schakelen)

Weer een andere is gebruik maken van de learn optie van de nodo, deze kan dan de code van de remote kopieren en weer uitzenden (zelf geen ervaring mee).
Jubaard
 
Berichten: 109
Geregistreerd: 02 sep 2011, 16:04

Re: AYCT-102 en automatische codes

Berichtdoor DennisVanMaren » 30 dec 2011, 19:26

Hoi Jubaard,

Bedankt voor je reactie, ik ga voor je eerste optie. De nodo is nog in experimentele fase dus het handmatig uit kunnen schakelen van het licht met de AYCT-102 is wel een must.

Groet,

Dennis
DennisVanMaren
 
Berichten: 3
Geregistreerd: 20 nov 2011, 11:29
Woonplaats: Den Haag

Re: AYCT-102 en automatische codes

Berichtdoor Paul » 01 jan 2012, 21:11

Heren,

In de nieuwe codering (dus alle KAKU zenders/ontvangers die met een A beginnen) is het een uitgangspunt dat iedere zender uniek is. De Nodo is dus bewust niet bedoeld (in staat) om de hexcode van een handzender na te kunnen zenden. Daarom zijn alle KAKU ontvangers zo ontworpen dat deze meerdere (6) codes aangeleerd kunnen worden.

Wat ik zelf heb gedaan is iedere ontvanger een unieke NewKAKU commando vanuit de Nodo te leren en de codes van de YCT op te vangen door de Nodo met de Eventlist om te zetten naar NewKAKU en zo een of meerdere KAKU ontvangers te schakelen.
Groeten Paul
Paul
 
Berichten: 1152
Geregistreerd: 31 aug 2011, 20:33


Keer terug naar EventGhost gebruik

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron