nodo-domotica.nl

Juiste versie-combinatie Nodo-software en EventGhost-plugin

Stel hier je vragen over het gebruik van je Nodo in combinatie met EventGhost en de Nodo plugin.

Juiste versie-combinatie Nodo-software en EventGhost-plugin

Berichtdoor edwingod2000 » 24 dec 2015, 22:08

De huidige versie van de EventGhost Nodo Plugin die op github te vinden is, bij welke versie van de Nodo-software hoort die?
Ik heb namelijk van beide de huidige versie gebruikt. Het maakt niet uit op welke COM-poort ik de nodo ook zet, hij is vanuit de Arduino-software altijd zichtbaar en via de serial-monitor aan te spreken. Echter als ik binnen EventGhost de nodo-plugin toevoeg en deze configureer dan is de COM-poort waaraan de Nodo gekoppeld is niet zichtbaar.
Ik hoop dat iemand weet wat het probleem is.
edwingod2000
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 24 dec 2015, 21:53

Re: Juiste versie-combinatie Nodo-software en EventGhost-plu

Berichtdoor manjh » 25 dec 2015, 13:47

Om eerlijk te zijn: de EventGhost plugin is nooit helemaal uit-ontwikkeld, en is inmiddels een beetje uit de gratie geraakt.
Ik was zelf een "heavy user", maar heb geleidelijk alle functionaliteit vanuit EventGhost overgebracht naar de Nodo met bijbehorende Webapp.

Even een vraagje aan de auteur van de EG plugin...: Paul, lever jij nog support? Of moeten we de plugin officieel ter aarde bestellen? :|
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Juiste versie-combinatie Nodo-software en EventGhost-plu

Berichtdoor edwingod2000 » 26 dec 2015, 11:43

Dank voor je reactie. Ik heb een tijd niets meer met de nodo gedaan en destijds had ik alles in EventGhost gedaan.
Ik ga kijken hoe het met de webapp moet.
edwingod2000
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 24 dec 2015, 21:53

Re: Juiste versie-combinatie Nodo-software en EventGhost-plu

Berichtdoor manjh » 31 dec 2015, 15:06

Alle actie-->reactie zaken die ik in Eventghost had geautomatiseerd heb ik zonder problemen over kunnen zetten naar een Mega Nodo, plus de webapp als interface.

Wat overbleef waren zaken als het loggen van events in een MySQL database, en het triggeren van een paar Windows programma's aan de hand van een event. No big deal.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Juiste versie-combinatie Nodo-software en EventGhost-plu

Berichtdoor edwingod2000 » 01 jan 2016, 20:58

Klinkt goed. Ik ben al bezig met de webapp.
edwingod2000
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 24 dec 2015, 21:53


Keer terug naar EventGhost gebruik

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron