nodo-domotica.nl

Deur/raam sensor

Met de Nodo commando's en dee Eventlist kun je vrijwel elke domotica wens realiseren. De Nodo beschikt hiervoor over een eigen script-taal waarmee u uw domotica wensen kunt realiseren. Plaats hier uw vragen en tips die hier op betrekking hebben.

Deur/raam sensor

Berichtdoor DrEnergy » 04 apr 2012, 12:37

Ik heb zojuist een KAKU deur/raam sensor gekocht. Nu wil ik graag het volgende proberen:

In de webapp laten zien of de voordeur open of dicht is. Dit kan volgens mij door een eventlistwrite te doen met daarin het KAKU signaal en vervolgens het aanpassen van een variabele.

Deze variabele in de webapp laten zien met de status >0 Open <0 Dicht (of iets anders). Nu wil ik ook graag op de devices pagina een knop maken met alarm inschakelen (ik denk ook weer een variabele) en als deze variabele een bepaalde waarde heeft, een geluid af laten spelen om het moment dat de deur open gaat.

Nu zal dit wel gaan lukken, maar vroeg me af of hier misschien betere oplossingen voor zijn (userevents, variabele dubbel gebruiken o.i.d.)

Omdat ik volgens mij ook een variabele moet gebruiken om bijvoorbeeld de waarde van de temperatuur sensor en de LDR door te geven heb ik wel weinig variabele over. Is hier een oplossing voor, andere commando's of andere samenstelling van userevents/variabele etc.

Ik hoor graag als iemand een idee heeft hiervoor of hoe jullie dit zelf afvangen.
DrEnergy
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 04 jan 2012, 09:09
Woonplaats: Dordrecht

Keer terug naar Nodo scripts

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron