[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - event • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

event

Met de Nodo commando's en dee Eventlist kun je vrijwel elke domotica wens realiseren. De Nodo beschikt hiervoor over een eigen script-taal waarmee u uw domotica wensen kunt realiseren. Plaats hier uw vragen en tips die hier op betrekking hebben.

event

Berichtdoor Remko » 18 nov 2016, 17:46

Arduino Ethernet W5100-netwerk shield
Arduino Mega 2560 ATmega2560-16AU
Nodo 1.2 met koppelprint
Software: V3.7
Remko
 
Berichten: 99
Geregistreerd: 26 okt 2012, 19:47

Re: event

Berichtdoor bldewit » 28 nov 2016, 09:42

Bedoel je dat je met een knop van een ab een event wilt genereren? Dan moet je Newaku gebruimen, bijv.

EventlistWrite; NewKAKU 0x2896B80,On; FileExecute 111,On
EventlistWrite; NewKAKU 0x2896B80,Off; FileExecute 11,On
EventlistWrite; NewKAKU 0x2896B81,On; FileExecute 121,On
EventlistWrite; NewKAKU 0x2896B81,Off; FileExecute 21,On
EventlistWrite; NewKAKU 0x2896B82,On; FileExecute 131,On

De codes zijn de code die de ab uitzend, moet je uitlezen met de eventlog

Is dat wat je bedoelt?
Met vriendelijke groet,
Bart
bldewit
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 04 apr 2014, 09:51

Re: event

Berichtdoor Voyager » 28 nov 2016, 17:20

Wellicht kijken naar Domoticz?
Nodo interface kan je eenvoudig omflashen naar RFlink waardoor je een enorme range aan devices combineert met de scripting van Domoticz.
Voyager
 
Berichten: 180
Geregistreerd: 23 okt 2014, 14:26

Re: event

Berichtdoor bldewit » 28 nov 2016, 23:06

De denkfout die je volgens mij maakt is dat je (denk ik) NewKAKUSend wilt gebruiken voor het ontvangen van een signaal. Dus, als jij 18 uitzend, wil je dat alles uitgaat. Maar aangezien je hem zelf uitzendt vanuit de Nodo, is het voor de Nodo niet een signaal waarop hij reageert. Hij heeft hem immers zelf verstuurd. Zo zou je een leuke looping kunnen maken.

Wat je nu doet in je eventlist is eerst een "lamp" aanzetten ( een ontvanger dus), en daarna een event genereren. Als je 1 ontvanger ook echt op 18 hebt ingeleerd gaat er dus 1 lamp aan obv de newkakusend en dan de rest uit obv het event....

Zelf heb ik in de webapp ook een knop die heet Alles Uit. Die laat ik een script aanroepen en in het script staan dan alle devices die daadwerkelijk uit moeten, dus wat jij nu achter je userevent hebt staan.
Die scripts moeten bij mij dan wel een numerieke naam hebben ( dus een script heet bijvoorbeeld 100), maar misschien is dat niet meer strikt noodzakelijk. Even testen.

Wat je alternatief nog zou kunnen doen is alle ontvangers ook code 18 leren, dan gaan ze allemaal (tegelijk) uit als je zegt NewKAKUSend 18, off
Met vriendelijke groet,
Bart
bldewit
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 04 apr 2014, 09:51


Keer terug naar Nodo scripts

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron