nodo-domotica.nl

2 variabelen bij elkaar optellen

Met de Nodo commando's en dee Eventlist kun je vrijwel elke domotica wens realiseren. De Nodo beschikt hiervoor over een eigen script-taal waarmee u uw domotica wensen kunt realiseren. Plaats hier uw vragen en tips die hier op betrekking hebben.

Re: 2 variabelen bij elkaar optellen

Berichtdoor Paul » 06 maart 2015, 20:57

Anton schreef:
manjh schreef:Volgens mij werken die instructies alleen in een script, en daarom dus alleen op een mega met sd card...

Daar lijkt het inderdaad op, maar ik had verwacht dat het middels een sendto opdracht wel zou lukken. Misschien kan Paul hier een reactie op geven?

Vandaar ook mijn aanvullende vraag wat de mogelijkheden zijn om variabelen tussen een min pro en een Mega heen en weer te sturen.

Werkt niet op een Small. De berekening wordt alleen aan de Mega zijde uitgevoerd. Maar mist de Nodo dan een belangrijk commando?
Groeten Paul
Paul

Berichtdoor Anton » 06 maart 2015, 22:18

Paul schreef:
Anton schreef:
manjh schreef:Volgens mij werken die instructies alleen in een script, en daarom dus alleen op een mega met sd card...

Daar lijkt het inderdaad op, maar ik had verwacht dat het middels een sendto opdracht wel zou lukken. Misschien kan Paul hier een reactie op geven?

Vandaar ook mijn aanvullende vraag wat de mogelijkheden zijn om variabelen tussen een min pro en een Mega heen en weer te sturen.

Werkt niet op een Small. De berekening wordt alleen aan de Mega zijde uitgevoerd. Maar mist de Nodo dan een belangrijk commando?

Omdat de berekeningen alleen door de Mega kunnen worden uitgevoerd mist aan de small zijde het commando "variableget."
De volgende werkwijze heb ik dan in gedachten:
Op de Mega [unit 1]: VariableGet 1, 10, 4
Berekening uitvoeren
Op de small [unit 10]: VariableGet 4, 1, 1
Op die manier haal ik de variabele voor de berekingen even naar de Mega om hem daarna weer terug te zetten.
Anton

Berichtdoor Paul » 06 maart 2015, 22:27

In de komende 3.8 release heb je een VariablePut <Variablele>, <UnitBestemming>, <VariabeleBestemming>

Heb je daar wat aan?
Groeten Paul
Paul

Berichtdoor Anton » 06 maart 2015, 23:09

Paul schreef:In de komende 3.8 release heb je een VariablePut <Variablele>, <UnitBestemming>, <VariabeleBestemming>

Heb je daar wat aan?

Ja dat inderdaad.
Nog even wachten dus.
Dank je wel voor je reactie.
Anton

Berichtdoor Paul » 06 maart 2015, 23:34

Anton schreef:
Paul schreef:In de komende 3.8 release heb je een VariablePut <Variablele>, <UnitBestemming>, <VariabeleBestemming>

Heb je daar wat aan?

Ja dat inderdaad.
Nog even wachten dus.

Je kunt hem al pakken uit

https://code.google.com/p/arduino-nodo/source/browse/#svn%2FArduino%2FNodo

Er kunnen nog wat onhebbelijkheden in zitten. Releasenotes.txt geeft een korte opsomming van de aanpassingen.
Groeten Paul
Paul

Berichtdoor Anton » 07 maart 2015, 08:05

Paul schreef:
Anton schreef:

Heb je daar wat aan?

Ja dat inderdaad.
Nog even wachten dus.

Je kunt hem al pakken uit

https://code.google.com/p/arduino-nodo/source/browse/#svn%2FArduino%2FNodo

Er kunnen nog wat onhebbelijkheden in zitten. Releasenotes.txt geeft een korte opsomming van de aanpassingen.

Ik denk dat ik maar even wacht tot hij vrijgegeven wordt.
Vraagje: waarom werkt variableget vanaf een small niet?
Is dit "by design", of is het nog een bug?
In de releasenotes zie ik hem niet staan.
Anton

Vorige

Keer terug naar Nodo scripts