[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - Variabelen gebruiken van andere Nodo • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

Variabelen gebruiken van andere Nodo

Met de Nodo commando's en dee Eventlist kun je vrijwel elke domotica wens realiseren. De Nodo beschikt hiervoor over een eigen script-taal waarmee u uw domotica wensen kunt realiseren. Plaats hier uw vragen en tips die hier op betrekking hebben.

Variabelen gebruiken van andere Nodo

Berichtdoor PeterB » 01 mei 2014, 21:17

Ik heb een vraag m.b.t. het gebruik van variabelen van een andere Nodo. Vanuit een Nodo Small stuur ik meetgegevens naar de hoofd Nodo via RF welke deze ze weer doorzet naar de webapp. Graag zou ik sommige van deze variabelen gebruiken in de hoofd Nodo om weer te geven op het LCD display. Is dat mogelijk?
Ik weet dat je met het commando VariableGet een variable op kunt halen uit een andere nodo maar dat zou inhouden dat ik daarvoor de Nodo small uit zou moeten rusten met een ontvanger. Is er een simpelere manier mogelijk?
PeterB
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 maart 2014, 21:27

Re: Variabelen gebruiken van andere Nodo

Berichtdoor manjh » 02 mei 2014, 09:28

Ik heb er zelf ook al eens op zitten broeden, maar heb geen manier gevonden. Het is frustrerend, want je ziet de waardes gewoon langskomen als event.
Eigenlijk zou je een commando nodig hebben om de waarde uit dat event op te slaan, maar daarvoor komen we ruimte tekort in de commando structuur... ik zal er met Paul toch nog eens over brainstormen.
Hans
manjh
 
Berichten: 1173
Geregistreerd: 29 aug 2011, 14:39

Re: Variabelen gebruiken van andere Nodo

Berichtdoor mvdbro » 02 mei 2014, 13:13

mvdbro
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 21 okt 2011, 12:06

Re: Variabelen gebruiken van andere Nodo

Berichtdoor PeterB » 03 mei 2014, 18:43

Het zou mooi zijn als jullie toch nog eens naar een oplossing zouden kunnen kijken. Nu het zelfs mogelijk is om een LCD display aan te sluiten op een Nodo komt de weg dus vrij om berichten via je Nodo te tonen die dus altijd snel ter beschikking zijn. Is een mooie aanvulling op datgene wat je met een webapp kunt maar is dus nu wat beperkt omdat je niet alles kunt laten zien.
In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
PeterB
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 01 maart 2014, 21:27


Keer terug naar Nodo scripts

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron