nodo-domotica.nl

Ongewenst bootgedrag

Met de Nodo commando's en dee Eventlist kun je vrijwel elke domotica wens realiseren. De Nodo beschikt hiervoor over een eigen script-taal waarmee u uw domotica wensen kunt realiseren. Plaats hier uw vragen en tips die hier op betrekking hebben.

Ongewenst bootgedrag

Berichtdoor DrsP » 27 maart 2014, 13:15

Er speelt het volgende:

In de eventlist staat onder andere

Boot 1; WiredThreshold 1,130
Boot 1; WiredSmittTrigger 1,10

De waarde van WiredAnalog 1 is op een moment 125 en veranderd niet.
Bij een reboot geeft dit een WiredIn 1, on event. Dat is een ongewenst gedrag, want de waarde is niet veranderd.
Programmatechnisch begrijp ik het wel, een vergelijk met de ‘vorige waarde’ is 125 (want de vorige waarde is 0 vanwege de reboot)

Nu kan ik wel een variabele bij gaan houden, die op 1 zetten tijdens het booten, en bij het betreffende event dit afvangen met een BreakOnVarEqu, en de variabele na de boot weer op 0 zetten, maar dat kunnen een hoop extra regels worden. Het fenomeen treed nl ook op bij andere events, bijvoorbeeld ClockDaylight.

Eigenlijk wil ik tijdens het booten helemaal geen events uitvoeren die een gevolg zijn van de boot. Als er eens een stroomdipje komt heb ik liever niet dat de rolluiken gaan bewegen en lampen gaan schakelen.
Iemand een slimme oplossing?

Paul.
DrsP
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 25 nov 2013, 16:08

Keer terug naar Nodo scripts

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron