[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Toon onderwerp - motor aansturen • nodo-domotica.nl

nodo-domotica.nl

motor aansturen

Met de Nodo commando's en dee Eventlist kun je vrijwel elke domotica wens realiseren. De Nodo beschikt hiervoor over een eigen script-taal waarmee u uw domotica wensen kunt realiseren. Plaats hier uw vragen en tips die hier op betrekking hebben.

motor aansturen

Berichtdoor DMeekelenkamp » 14 feb 2014, 08:44

Hallo,

Ik wil graag mijn beamer scherm aansturen met de nodo maar kom er niet helemaal uit.
Het scherm wil ik uitrusten met een gewone dc motor die ik dan dan aan stuur met een l293d ic. Via de wired outputs. Dit lukt nog wel. Alleen zit er geen eindschakelaars op het scherm. Nu wil ik dit gaan maken met een reed contact en magneet op de rol via de wired in 1. Dus als ik bijv. Wiredout 1 aanstuur moet wiredin 30 pulsen tellen en dan wiredout 1 uitzetten.
En voor omhoog wiredout 2 on en als wiredin 1 weer 30 pulsen telt wiredout 2 off.

Kan dit? En hoe moet ik dit dan doen.

Groeten Dennis
DMeekelenkamp
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 20 dec 2013, 19:25

Re: motor aansturen

Berichtdoor aron » 14 feb 2014, 09:44

Hoi Dennis,

Je zou het ook kunnen proberen met een line tracking sensor.
En een klein stukje zwarte tape op de achterzijde van het scherm
waar deze moet stoppen.

grt Aron
aron
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 okt 2011, 00:13
Woonplaats: Dordrecht

Re: motor aansturen

Berichtdoor DMeekelenkamp » 14 feb 2014, 10:11

Zou idd ook kunnen. Alleen de reed sensors heb ik liggen. En als het op mijn manier kan zou ik het bij meer toepassingen kunnen gebruiken. Line tracking kan alleen linear.
Edit met reed switch bedoel ik een hall effect sensor
DMeekelenkamp
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 20 dec 2013, 19:25

Re: motor aansturen

Berichtdoor DMeekelenkamp » 20 feb 2014, 20:30

DMeekelenkamp
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 20 dec 2013, 19:25


Keer terug naar Nodo scripts

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron