nodo-domotica.nl

Elektra verbruik meten van drie meters

Met de Nodo commando's en dee Eventlist kun je vrijwel elke domotica wens realiseren. De Nodo beschikt hiervoor over een eigen script-taal waarmee u uw domotica wensen kunt realiseren. Plaats hier uw vragen en tips die hier op betrekking hebben.

Elektra verbruik meten van drie meters

Berichtdoor Jendemen » 05 feb 2014, 17:46

Kan / wil iemand mij op weg helpen met mijn 'probleem' ?
Ik heb het verhaal van pulsen tellen enz. gelezen, alleen moeten die pulsen dan op IR input aangesloten worden ivm interupts (inderdaad véél nauwkeuriger).
Nu heb ik echter achter mijn oude draaiwielmeter drie (elektronische) elektra meters zitten: een voor het totaal verbruik en twee voor mijn zonnepanelen (twee sets, ieder met een eigen omvormer); deze meters geven een open collektor puls af die eenvoudig te gebruiken is.
Ik zou graag met één (mega) de signalen/ tijd tussen de pulsen willen meten. Deze Mega doet verder niets, dus ik ben niet zo bang dat hij pulsen gaat missen en qua nauwkeurigheid maakt me een huidig verbruik afwijking van een paar watt ook nog niet eens zo veel uit. Iemand een idee?
Stel ik heb deze data in drie variabelen zitten, kan ik die dan ook via http naar de centrale nodo sturen of moet ik dan i2c gebruiken?

Bij voorbaat dank, Jan.
Jendemen
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 25 nov 2013, 19:22

Re: Elektra verbruik meten van drie meters

Berichtdoor Jendemen » 05 feb 2014, 21:43

Plugin 028... Ik word af en toe wel eens moe van mezelf...Iets met neus en ver kijken of zo.
Jendemen
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 25 nov 2013, 19:22


Keer terug naar Nodo scripts

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron