nodo-domotica.nl

VariablePulseTime meet niet goed.

Met de Nodo commando's en dee Eventlist kun je vrijwel elke domotica wens realiseren. De Nodo beschikt hiervoor over een eigen script-taal waarmee u uw domotica wensen kunt realiseren. Plaats hier uw vragen en tips die hier op betrekking hebben.

VariablePulseTime meet niet goed.

Berichtdoor Paultje » 02 feb 2014, 19:50

Ik wilde mijn stroomverbruik meten via de puls ingang van de infrarood sensor (D18).
De pulsen komen goed binnen en de VariablePulseCount telt ze netjes. Echter de VariablePulseTime geeft problemen. Afwisselend geeft hij onrealistische waarden. Soms meet hij geen tijd en verbruik ik 0 watt, of ik heb een fabriek in de tuin staan en verbruik ik 20000 watt. af en toe ziet het er wel goed uit. Alleen in een grafiek ziet het er niet uit.

Ik heb te weinig verstand van wat er nu er precies mis gaat. Maar ik neem aan dat als de pulsen wel geteld worden dat dan ook de tijd goed berekend kan worden tussen de pulsen.
Hieronder de door mij gebrukte code.

EventlistErase
EventlistWrite; Boot 1; TimerSet 10,60
EventlistWrite; WildCard RF,All,0; EventSend HTTP
EventlistWrite; WildCard IR,All,0; EventSend HTTP
EventlistWrite; WildCard Wired,All,0; EventSend HTTP
EventlistWrite; WildCard All,UserEvent,0; EventSend HTTP
EventlistWrite; WildCard All,Variable,1; EventSend HTTP
EventlistWrite; Timer 10; VariablePulseTime 1
EventlistWrite; Timer 10; Delay 2
EventlistWrite; Timer 10; VariablePulseCount 2
EventlistWrite; Timer 10; TimerSet 10,60

Graag jullie hulp.
Paultje
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 22 jan 2014, 21:41

Oorzaak Gevonden

Berichtdoor Paultje » 05 feb 2014, 21:55

Ik heb het probleem gevonden. Het werd veroorzaakt doordat ik ook plugin 18 (RawSignalAnalyze) had draaien. Als er ruwe data werd gedetecteerd verstoorde dat de Pulsetime meting.

Nu geen gekke waardes meer.
Paultje
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 22 jan 2014, 21:41


Keer terug naar Nodo scripts

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron